Stämningsfulla bilder efterlyses!
Hej på er duktiga fotografer!
Jag är Sajtvärd för den nyöppnade häxor.ifokus, och det är himla skoj. Jag skriver också artiklar inom ämnet häxkonst, magi, läkeväxter och övernaturligheter, men problemet är bilderna som man gärna vill sätta in tillsammans med artiklen. Jag har bildtorka! Jag är själv ingen vidare fotograf, och inte törs man gå ut och hämta bilder på nätet hur som helst och jag tycker ofta att det är svårt att hitta ägaren till bilden. Därför undrar jag nu om ni kanske har några bilder som jag kan få använda (Jag skriver såklart ut vem som fotograferat)?
Bilder jag behöver är stämingsfulla bilder av naturen och sedan sådant som passar i lite mystiska sammanhang som tända ljus, kristallkulor, kittlar, kvastar, halloweenmotiv, svarta katter, ja ni kanske förstår? Vore oändligt tacksam! 
Ojdå, synd man inte var vaken kring Halloween, tror inte jag har några bilder som passar in, än :)
Har tagit semester resten av veckan (nåja, fram till kl 18 på lördag i alla fall) för att äntligen komma iväg och fotografera "den där jäkla örnen".
Kommer att ge mig av tidigt imorgonbitti, innan det blir ljust. Just nu stjärnklart, men blåser mycket så mycket kan ändras. Tror det kan bli väldigt stämningsfulla bilder imorgon… om lyckan står mig bi. Jag återkommer i så fall.
mvh /Martin
mvh Martin

#3 jag gillar bilden
mvh cecilia

På Wikimedia Commons kan du hitta en del som du kan använda dig av. GPDL bilder kan du använda dig av. Var noga att läsa licenserna dock. Dessutom bilder äldre än 70 år där upphovsrätten gått ut sedan länge…
Jag håller på att skriva en artikel på Bild och foto om just GPDL licenser och Creative Commons licenser som man kan använda kommersiellt utan att oroa sig om upphovsrätten. Det är viktigt att läsa licenserna annars kan man råka illa ut…
Kolla själva vad Microsoft råkade ut för när de inte tänkte sig för….
De om några borde veta att man inte kan kränka upphovslicenser…