Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 1124 ggr
cornish
0

ACDSee..

At…ans också(ska ju ej svära här..Hadeprecis skrivit klart-så kom jag åt en knapp och allt försvann-hoppade tillbaka till den artikel jag just lästSkrikandes

SKulle fråga om någon använder ACDSee här??hittar inget om det alla verkar använda photoshop??
Är det samma sak typ-men dyrare och bättre??
Trodde mitt ex. alltid köpte det bästa…pryltokig som han är..

Nu har jag lärt mig AcDSee någorlunda..och undrar om den funkar till vilken annan dig.kamera jag nu köper efter min Konika?
Orkar ej skriva mer när jag just skrivit längre och bättre.

Men vill mest veta-Vad tycker ni om ACDsee?????

Robert-vilken jättebra artikel om kameraköp-pixlar och allt…

Lillfrann
0

Skaffa Photoshop, absolut det bästa bildredigeringsprogramet för amatör såsåom proffs.

Vänliga hälsningar

Daniel

xarfez
0

ACDsee anser jag mig vara mer ett bildvisningsprogram som har inbyggt lite enklare redigering.

Photoshop är ett redigeringsprogram med lite enklare bildvisning ;P

Rosenhill
0

Håller med #2 så använder jag programmen.

mvh cecilia

bildochfoto
0

Jag använder Xnview för enklare snabba redigeringar då jag tycker att ladda upp photoshop eller som i mitt fall GIMP är litet onödigt.

ACDSee är just ett bildvisningsprogram med enkla redigeringsmöjligheter. Du kan göra en hel del med det, men inte mer avancerade saker. När jag gör undervisningsmaterial så är Xnview perfekt att plocka in skärmdumpen och beskära den samt justera den litet, men om man ska få en riktigt snygg bild med hög kvalitet så räcker vare sig ACDSee eller Xnview.

Då bör man använda Photoshop eller GIMP.

cornish
0

OK Tack!!-då duger nog ACDSee för mig än så länge!!

Då funkar det iallafall ihop med den nya kameran jag ska köpa…vilken det nu blir!

Vänliga hälsningar

Annika

WesthKiowas
0

Jag har både photoshop och ACDSee… Det senare använder jag bara när jag snabbt vill ändra storlek och beskära för webpublicering. Tycker det funkar bra. Men vill jag verkligen jobba med ett foto så är ju Photoshop överlägset.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

leolejon
0

#6 Instämmer! 
ACDsee är ett kanonprogram. Browsar, batchar, filinformerar mm.
Men behandlingen gör jag i Photoshop.

Robert
0

cornish, kul och läsa att du gillade en artikel som jag har skrivit, det värmer.

Hälsningar

Robert