Ingen rök utan eld

Gillar den diskreta, böljande rörelsen i #0. Snyggt! Bra komposition också.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Snyggt! Väldigt härliga mjuka färger.
Du har använt blixtar va?
Blev sugen på att prova (;
Första bilden var en riktig fröjd för ögat! Älskar den, färgen, skärpan, rörelsen, fantastisk. Andra bilden är också väldigt fin, men inte lika behaglig att se på, inte lika lugn känsla när rörelsen är åt det hållet. Så första bilden är definitivt bättre!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag har inte gjort rökbilder. :$ Jag förstår inte riktigt hur man gör. Kan inte du berätta om du har lust 

Jag hade ett svart skynke som bakgrund. Sen hade jag kameran på stativ och rökelsen framför.
En blixt ställde jag på sidan och riktade den mot röken. Man kan ha svart papp på ena sidan av blixten om bakgrunden blir lite upplyst.
#6 aha… tack så mycket :)
Helt sjukt fina bilder! Önskar jag lyckades med rökbilder med, men jag har inga blixtar och sådär.
Har en Olympus E-510, och har väl inte riktigt förstått alla inställningar än heller.(;
besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg 
Du bör använda manuellt läge. Du måste ta kontroll över exponeringen själv. I annat fall kommer huset att exponera för den mörka bakgrunden och du får en helt misslyckad bild. PP har använt f14 och 1/125. F14 är dock inte lämpligt på E510. Pröva med F8 och experimentera lite med olika slutartider så får du se hur det blir.
mvh/gurin
Jag provade nyss. Riktigt häftiga bilder och väldigt kul! Nästan alla bilder blev bra. (: Tack för inspirationen!