Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 2614 ggr
nadnadiine
0

Kritik - Långbensspindel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju skaffat reverseringsring, och så har jag lillasyster som fångar spindlar i glas där de snällt får stå modell en stund innan jag släpper ut dem igen :D

Man kom ju lagom nära, och just det..

Är du rädd för spindlar/monster så kolla inte kanske. :)

nadnadiine
0

Och jag vet att skärpan inte är bäst, det var både svårt att se genom sökaren och så var jag tvungen att flytta kameran för att fokusera.. Dessutom var spindeln i ett glas.

Bleenda
0

Jösses vilken närbildFörvånad

Skärpan var som du säger inte den bästa, men bara det att det blev så nära gör att man blir lite imponerad.

Vad modig du ärCool

Buuc
0

Modigt av dig. Dock gillar jag inte att de långa "fina" benen är avkapade.. Tycker att beskärningen är för tajt. Skärpan är inte den bästa, sen saknar ju bilden färg och kontrast och så om man ska vara petig. Men modigt, och du lyckades komma riktigt nära ju. ;)

viotti
0

ojj riktigt snygg bild faktist. uscha mig jag skulle inte ens få tanken att fota en spindel Skrikandes

Jossangizmo
0

Aaahhh, jag får rysningar av att se spindlar. ush vad jag hatar dem…

Jätte fin bild föresten ;) :)

nadnadiine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha man kunde inte komma längre ifrån utan att missa detaljerna tyvärr.. Men tack för kritik 8D

Langar in en redigerad version, hehe.

Deklol
0

Fräck bild!

Håller inte med #3, tycker beskäringen e perfekt, man ser redan så mycket av deras långa ben ute i "det vilda" xD, dessutom skulle det bli för tråkigt, deras ben är så långa och bilden skulle bli "större".
Det man inte, eller knappt ser ute är att dessa lockespindlar ( som de egentligen heter ) har ihopvuxen kropp, vilket skiljer sig från andra spindlar.

Tycker du har beskurit den perfekt och vinkeln är också väldigt bra.

Lite negativt är ju att du har massa skit på linsen, bilden ser smutsig ut:P Sen är den lite för matt också, fast det är inte så lätt om du hade den i glasburk och inte kan använda blixt, vilket är ganska viktigt om man vill fota detaljrika makrobilder :)

Eller du kanske använde blixt?

//Dek

nadnadiine
0

#7 Det är skit på glaset och inte linsen, hehe. Och jo jag använde blixt, det var jag tvungen till eftersom man inte kunde ändra bländaren, så bilderna blev kolsvarta bara annars men det syns väl inte så bra kanske.

Tack iaf :D