Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1291 ggr
Metinia
0

Fjärrutlösare

Jag har funderat lite och jag tror att jags ka köpa mig en fjärrutlösare. Men jag är helt lost i den världen så jag behöver lite vägledning. Någon som har tips på någon bra? Vad ska man tänka på? Vad kostar en sådan (ganska billig, vill inte ha något komplicerat direkt).

Har en Canon EOS 400D och vill ju så klart att den ska passa min kamera, ;P.

MartinO
0

En enkel trådutlösare räcker länge. Köp inte överdrivet lång sladd. Den är bara i vägen.

http://www.kaffebrus.com/fjarrutlosare-g61.html

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Metinia
0

#1: tack för länken, fast tror att jag vill ha en trådlös, för det finns väl? verkar lättare med en trådlös

Cessy
0

Enligt de tekniska specifikationerna hos Canon passar följande fjärrutlösare till din kamera: Fjärrutlösare RS-60E3 RC-1/RC-5, fjärrkontroll RC-1/RC-5

Jag köpte RS-60E3 på webbhallen o den kostade då 179 kr o den fungerar i alla fall alldeles utmärkt till min Canon Powershot G10 o är jätteenkel att handskas med.

Såg nu att du skrivit att du helst vill ha trådlös o jo det finns. Fjärkontrollen RC-1/RC-5 är trådlös, men då får du upp i pris. Googla på det o se vad du får upp helt enkelt.

Metinia
0
Metinia
0

#3: Haha, den trådlösa du nämner låter bra, det var nog en sådan jag typ titta på och nämnde i #4 (ser åtminsonde väldigt lika ut…)

Cessy
0

Ingen aning, men den skall ju passa till din kamera - du får väl köpa o testa o se. Det är ju inte så många kronor som går förlorade om den inte fungerar som du vill.

nej den jag nämnd i mitt förra inlägg är inte trådlös, men fungerar jättebra. Den du nämner sedan i #4 är ju trådlös o billigFlört

Metinia
0

Jag får kanske ta och fråga i någon affär eller nåt. Ska ändå köpa ett nytt objektiv så kan ju passa på att prata med dem och se vad de säger.

Cessy
0

#7 Låter def. som det bästa så att man får råd av de som kan o får titta på grejorna innan man bestämmer sig. Du kan ju titta i affären o sedan beställa billigare på nätetFlört om det visar sig att affären är väldigt dyr med det du vill ha menar jag.

Appletree
0

Min kompis köpte en trådlös till din 1000D för 600 kronor på Scandinavian Photo.

MartinO
0

En ir-sändare är väldigt begränsad. Duger bara till självporträtt. Inget att rekommendera om man vill arbeta seriöst med stativ. Dessutom är de så små att man inte hittar dem när man väl skall använda dem.

När jag använder trådlös utlösare är det radiosändare jag använder. Då kan man röra sig obehindrat kring kameran med en betydligt större räckvidd.

Sajtvärd för Foto

Metinia
0

#10: Okej, har du något tips på en utlösare med radiosändare?

MartinO
0
Metinia
0

#12: Dev verkar bra, fast kostade en del. Finns det någon billigare variant eller kostar de så mycket om man ska ha radiosändare. såg dessutom att den hade autofokus/att man kunde ställa in autofokus med den och det låter ju väldigt bra. Finns det billigare modeller som har det, eller kostar det helt enkelt så mycket tat få det?

MartinO
0

Jag har köpt mina billigare på Tradera. De dyker upp under lite olika namn, men Phottix är vanligast.

Ett tips: Om man fotograferar med extern blixt på stativ har jag satt lite kardborre på mottagaren och motsvarande på ena stativbenet.

Sajtvärd för Foto

Metinia
0

Putt.

Vill ha fler förslag på billiga som har autofokus (tror att autofokus kan vara en bra grej faktiskt, eller vad tror ni?).