kritik - Puff

Bilden är faktiskt kul. Den har så klart någon teknisk brist som man brukar kunna hitta, men jag tror att jag förstår vad du ville säga med den.
Idén är bra, och jag tror den skulle vinna på mer skärpa på djuret. Om skärpedjupet inte räcker för att teven ska bli skarp så gör inte det så mycket. Jag vet inte vilka inställningar en Ixus 800 IS har, och inomhus brukar ju tiden bli för lång om man försöker med mycket liten bländare, så jag tror inte att man kan få skärpedjup så det räcker till både Puff och teven. Men om man ställer skärpan på Puff och vrider kameran lite, så att mer av teverutan kommer med, och också riktar kameran lite högre, då tror jag man skulle kunna få en bättre bild. Då kanske inte heller övriga detaljer i bakgrunden stör så mycket.
Som bilden är, tycker jag att den vinner på att beskäras nertill.
#1 hehe, tack så mycket ;)

Jag ser att du valt att få hård kritik, så då måste jag ju vara lite hård…
Gillar inte att skärpan inte ligger på råttan(?), utan istället i bakgrunden. Väggen är överexponerad och filten(?) i förgrunden stör mig och är dessutom väldigt mörk..
Men kul idé och vinkel. :)
#3 okej ;) jag gillar mst att välja hård kritik. För då får man veta fler saker om bilden och vad andra ärligt tycker ;)
Råttor är söta, men denna bilden skulle jag kalla ganska misslyckad.
Det finns ingen skärpa i bilden alls (nästan), det är ett täcke eller något som skymmer halva bilden, bilden har inga färger som tilltalar eller några linjer som fångar motivet, bilden är sne och känns som om någon råkat tagit när man lutat sig bakåt i soffan,
det är för mycket saker i bakgrunden och gör bilden ännu mer tråkig.
Hoppas verkligen inte du blir ledsen! Detta är precis vad jag tycker om bilden, rakt från hjärtat.
Jag skulle där emot väldigt gärna se lite fler bilder på den söta råttan, men då med lite mer tanke bakom dem! :)
Med vänlig hälsning
Josefin
#5 klart jag inte blir ledsen. Jag blir bara ledsen om man inte säger sanningen ;)
# 6, Bra för ajg sa det i all välmening! :)
Med vänlig hälsning
Josefin
#7 ok
# 5
Jag håller inte med. Det jag gillar med bilden är tanken bakom den. Bilden är riktigt kul! 
De tekniska bristerna har andra tagit upp så jag avstår.
Lycka till med dina bilder!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#9 hehe, tack