Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 869 ggr
[per50]
0

Digital kamera

Jag är ute efter en system digital kamera, men jag kan inte bestämma mej för vilken, kan någon ge mej tips.

Metinia
0

Det finns väldigt många varianter och modeller. Vilken prisklass hade du tänkt dig?

Sedan tipsar jag dig om att läsa olika trådar bland gruppen Fotoutrustning och även använda sökfunktionen för det finns otaligt många trådar om just detta.

[per50]
0

5000-6000.-

Metinia
0

Det var lite knepigt intervall. Här kommer några modeller du kan kolla på som ligger ungefär i det intervallet (några modeller kan vara aningen gamla så det är inte säkert att de sälja i butik längre, har inte stenkoll, men de kan du nog hitta begagnade isf):

• Nikon D60
  • Nikon D80
  • Canon EOS 400D (har med ganska stor säkert slutats att säljas i butik)
  • Canon EOS 450D
  • Nikon D40 och D40x (har med ganska stor säkert slutats att säljas i butik)

Mitt tips är att gå till någon stor affär där du kan känna på kamerorna och testa dem. Alla ligger i samma klass kvalitetsmässigt så där lär du inte märka någon skillnad. Utan kolla om du gillar menyerna, greppen m.m. Det finns även andra märken som t.ex. Panasonic, Pentax och Sony, men tyvärr kan jag inte nämna några specifika modeller inom de märkena då jag inte är så påläst om dem.

JennyR
0

Jag tycker också att du ska känna på kamerorna i butik. Folk som har Nikon kommer att rekommendera Nikon, folk som har Canon rekommenderar Canon osv. Det vilktigaste är att du hittar en kamera som du trivs med! Märket spelar mindre roll :-)