Kritik; Fälttävlan
Ingen som vill ge lite kritik? :S

Det är lättare att få kritik på hästbilder på hästfoto.ifokus..:)

Eftersom dom ligger under hård, skriver jag allt jag kommer på nu. :)
Första bilden:
väldigt effektfull, gillar den. Om jag ändå ska ge kritik, Kanske lite överexponerad på marken. Sen funderar jag om du skärpan hade varit bättre på ett annat ställe… fast jag är inte ens riktigt säker på vart den ligger… Lite skarpare helt enkelt önskas.
Kanske liiite mer luft framför. Får en liten känsla nu av att hästen kanske inte vågar hoppa… fast det kan ju vara bra också! Sen gör vinkeln att magen ser lite konstig ut. Men bra jobbat i överlag!
Andra bilden:
Bra idé, men kanske inte så bra resultat. Tycker bilden är taget för sent i hoppet, skulle varit bättre om frambenen varit mera böjda och lyfta över hindret.
För mycket luft åt höger, du skulle centrerat mer. Skulle också visat mer hinder o kanske försöka få bort den turkosa linan i bakgrunden.
Sen är det tråkigt att löven kommer i ansiktet på hästen, precis över båda ögonen. Det är väl mest det som gör att bilden inte håller.
Föresten, min kompis :) Vilken tävling?
Tredje:
Kanske. också effektfull, men lite oskarp. kanske skulle ställt mig i en vikel så hästens ögon syntes mer? (vet att det är svårt men iaf) :) Kan inte komma på ngt mer. Eller jo kanske inte skulle klippt hästens huvud precis där lugg/öron börjar. och sen liite mindre luft på vänstersidan. Det är bra att man känner att den är påväg men jag får lite känslan av att du missade motivet lite.
Kul att du försökte exprimentera lite iaf :) Man ser så mkt liknande bilder på hästar.
#4 jag har redan lagt in lite bilder från denna tävlingen där, sen måste jag erkänna att jag tycker att man får lite bättre kritik på den här sidan.
#5 tack för all kritiken, du har verkligen skrivit en massor som jag ska tänka på :) Det är ifrån trossnäs, 27:e juni tror jag att det var :P
Tycker nog 1an och 3an var bäst. Intessant med annorlunda bilder! Snyggt!