Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 941 ggr
AktieTrader
0

Tossa De Mar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Familjen var på semester i Tossa De Mar som ligger 8 mil norr om Barcelona. Det är ett mindre samhälle som inte är så "turistigt" som många andra.

Här kommer en kvällsbild från stranden mot borgen. Orginalet är 4 bilder som är ihopsatta med Autostitch. Kameran är satt på lägsta iso för att hålla bruset nere. Nattbilder med lång slutartid (flera sekunder) ger mer brus.

Robert
0

Väldigt vacker bild du har aktietrader. Härligt ljus och fint blev det med vattnet. Det enda lilla jag saknar är att strandlinjen skulle ha kommit in från vänster hörn.

Bra gjort!

Robert

Staffan
0

Underbar bild! Ser så gemytligt och inbjudande ut.

Mvh // Staffan

AktieTrader
0

#1 Det var tanken med och det finns på orginalet. Men tyvärr så missade jag lite av stranden på bild 2 (fr. vä) så där blev ett svart hack. Men med lite arbete så ska jag nog kunna klona dit lite strand. Se bild.

Robert
0

#3, jag skulle satsa på att klona lite.

Hälsningar

Robert

AktieTrader
0

Här är en vy över byn och den stora av stränderna. Bilden är tagen från den lilla stranden där vi badade oftast, vågorna slog inte in där. Bilden är 8 st innan ihopsättning.

AktieTrader
0

Barnen flyr från vågorna för att inte blöta ner kläderna.
Långa slutartider kan ge härliga rörelser i bilden. 1/8sek och stativ.

tillalex
0

#0 Maffig bild med det silkeslena vattnet!

Staffan
0

Jag gillar #6 också, det är fascinerande hur man kan fånga rörelser i en stillbild så där!

// staffan

AktieTrader
0

Lägger in Pias favorit här med.

Pia
0

Ja det där låter inte helt fel som semestermål….:) Jag känner redan nu sanden mellan tårna och de ljumma vindarna - och ute är det disigt snöslask…:)