Är jag söt eller?
Här poserar jag på gräsmattan hos min nya husse och matte i somras. Jag gillar inte att sitta still så länge, högst 5 sekunder. Jag kan berätta att jag heter Herman! Men vet du vad jag är för ras???
PS! Det är min mattes svåger som har lyckats fått mej på bild, om ni frågar så kanske han kan berätta vad jag är för ras.

Nääämen oj!
Ja, du är söt! ;) haha

ooooj så söt ! :P

Jag borde verkligen veta vilken ras du är. Herman. Min kompis skaffade nämligen en sån som du i somras.

Nyfiken… snart måste du avslöja vilken ras vackre Herman tillhör!

#0, Gillar att du är på samma nivå som hunden, bra jobbat. Du skulle kunna bränna in hörnen för att få blicken hållas kvar på hunden, nu vill blicken gärna flyta ut.
Hälsningar
Robert

naaaw! så sööt! :)
jättefin bild! Kan det vara en Lagotto?

himla så söt och lurvig sak…..
Du e fööör söt. Puss Puss på dig.
Riktigt söt! Kan han vara en Lagotto Romagnolo tro? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#0….e det rätt raser de gissat?????

helt klart en riktig snygging ;)

Bra gissat 7 och 10!
Det är en Lagotto!
Mvh Danke

awwwwhhh, när ni säger det! Klar det är Lagotto!

nej men hu vad söt du är herman. jag blir aldeles förälskad!!! man skulle inte kunna få hundnappa dej tro? 
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
OERHÖRT söt! :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag blev såld på Herman så jag kollade lite om rasen… en helt fantastisk ras. Spännande… tänker du låta honom leta efter tryffel?
I somras och förra sommaren träffade jag portugisiska och spanska vattenhundar. De bara älskar att bada. Är det lika med Herman?
Skickar med ett foto på en portugisisk vattenhund från Ökerö utanför Göteborg.
Hälsningar Kristin

Hej #17.
Eftersom det inte är min hund så kan jag bara säga att, de har funderat på att Herman ska lära sig att leta efter tryffel. Rasen lär ska vara bra på att leta efter tryffel har jag förstått, rätta mej om jag har fel. Herman gillar nog vatten, speciellt att springa genom pölar på marken… Här är en bild till på Herman, i givakt?? Han är lite svår att få bra på bild eftersom han inte vill vara framför kameralinsen…….

#17, bra jobbat, du skulle kunnat ha haft en något högre kameravinkel för att få bort grästuvorna i bild, nu kan du kanske beskära bort dom.
Hälsningar
Robert

Tack Robert#19 för tipset.

Tack Robert för dina ärliga kommentarer! 
Det är kul att du ger tips till oss vanliga amatörer som inte alltid kommer ihåg att tänka på allt när det gäller att få den perfekta bilden. 

#21, ingen orsak, om man inte är medveten om vad man kan förbättra så är det svårt att förbättra något, eller hur.
Robert