Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 2197 ggr
Horsegirl
1

Studentbilder - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och fotade en kompis student för ett par veckor sedan. Tyckte jag lyckades förmedla glädjen i att ta studenten.

Vill jättegärna har tips på förbättringar. :D Men jag vill också veta vad ni gillar med bilderna.

Bild 1: Jag vet att jag inte borde kapat armarna men utäver det vad tycker ni? :)

Horsegirl
0

Bild 2: Är den för ljus?

Horsegirl
0

Bild 3

[kloakmunk]
0

1: jo kapningen som du skrev. men jag tycker inte det va så farligt. bara vänster sida va lite mycket..

2: kanske liute ljus men den e nog lika fin som om den vore mörk tycker nog jag.

3: jo skulle vatt en annan bakgrund men samtidigt så skulle det kunna gå med en annan vinkel så man får en mörkare bakgrund..

i övrigt tycker jag bilderna va fina och bra skärpa och allt ihop men sen om mjan ska säga vilken som e bäst i mitt tycke blir det nog ETTAN men det är ju mitt tycke av komposition så att säga plus att den ser mest glad ut på något sätt.. =)

snyggt

Horsegirl
0

#3 Tack för utförliga åsikter. :D Uppskattas. Jo kan också tycka att kapningen fungerar men att det blev lite för mycket på vänstersidan.

Yessica
0

En sak som går igenom alla bilderna lite är att jag tycker dom är lite för ljusa. Det vita blir så utsmetat. Eller på sista bilden funkar det bra, där är det ju inte så mycket vitt.

Sen tycker jag du kapat lite fel på alla tre.
På första vet du ju redan som du sa. Hade kunnat funka om man såg vänstra armbågen som den högra.
Andra bilden tycker jag skulle vara några millimeter till höger för att få bort armbiten som syns lite i vänstra hörnet. Något man lätt kan ändra på genom att beskära i Photoshop lite snabbt bara. Det är bara det lilla som ska bort så är det bra (förutom färgen).
På tredje bilden hade hela det svarta på studentmössan kunnat varit med.

Annars är det jättefina bilder med bra skärpa och du har fångat glädjen bra! Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Horsegirl
0

#5 Nu när du säger det så håller jag med. Man blir lätt blind när man sitter och redigerar flera likadana bilder. :D

Tack för kritiken! :D

Jalking
0

1 och 2 tycker jag är ganska misslyckade. Tjejen ser inte naturligt glad ut, på 1 mest full och på 2 bara galen.

3 däremot… en riktigt bra bild av studentglädje tycker jag. Har du möjlighet att skära den så du får med kepsen är det en höjdarbild.

Horsegirl
0

#7 Tack för kritiken.

Hehe jag kan lova att det var riktig glädje och hon var inte alls full. Hehe men men man tycker ju olika och jag bad ju om era åsikter så.

Kul att du gillar den sista! :D