Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 590 ggr
EmilyNr1
0

telezoom

Det första jag gör, är att berätta att jag inte är någon kamerafantast alls, (men jag brinner för foto) så förvänta er inte att jag ska skriva något vettigt.

Jag letar efter ett telezoomobjektiv till en Canon eos 1000D, med macro. Det ska användas för nöjes skull så det ska vara ganska billigt. (ca 2000;-) Jag har kollat på ett

Tamron AF 70-300/4,0-5,6 Di Macro

och

Tamron AF 70-300/4,0-5,6 LD 1:2 Macro

(jag kan inte kopiera länkar för tillfället. Sorry.)

men jag förstår inte vad det är för skillnad på dem. Det skulle vara toppen om någon kunde vara en ängel och ge mig lite råd och hjälpa mig med mitt "stora" problem ;)

EmilyNr1
0

I knew it.

BLUBB

Martin
0

Jag vet inte riktigt vad du vet (blubb), men om du fortfarande behöver hjälp så kommer här lite hjälp på traven :o)

Di står för Digitally Integrated (eller motsvarande) och där den teknik som Tamron sätter på sina objektiv som är särskilt framtagna för både digitala systemkameror, men som också passar de "gamla" analoga systemkamerorna. Jag tror att det är samma objektiv, fast att den med Di har den nya tekniken.

Det är samma avbildningsskala (1:2) i macrodelen (se Tamrons hemsida).

mvh Martin

Kattmynta
0

Om jag nu inflikar lite, vilket telezoomobjektiv skulle passa bäst till nämda kamera, rent generellt?

EmilyNr1
0

#2 (blubb står för "jag vet ingenting och jag blir galen på det" ;))

Men tack så mycket för svaret :)