Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 975 ggr
texasmamma
0

Kritik - Midsommar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har valt ut tre av mina bilder från helgen som jag själv tycker om och skulle bli mycket tacksam för lite feed-back.

Nr 1. Räv utanför Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Hade inte så många sekunder på mig att få fram kameran men två bilder blev det. Gillar den här för den känns lite "Bruno Liljefors".

texasmamma
0

Nr 2. Igelkott, fastnade för denna pga av tassarna och hur den fokuserar på blombladet eller vad det nu är.

texasmamma
0

Nr 3. Nejlika, blommor är ett centralt inslag för midsommar. Den här tar jag med för jag gillar färgerna och hur blomman och ormbunken liksom håller i varandra

Sofiae
0

Vilka underbara bilder.

Det är inte ofta rävar poserar så fint. Superfin.

Bilden på igelkotten också bra, bra skärpa, men där hade du väl längre tid på dej.

Blombilden helt suverän, jag gilla det gröna i bilden.

Janne64
0

Tyvärr så är väl räven lite oskarp, synd på en så bra bild men min favorit är den nyfikna igelkotten. Blicken dras direkt till vad den tittar på.

texasmamma
0

#3 Igelkotten tog god tid på sig så där fick jag en hel del bilder och hann t o m testa lilte olika kamerainställningar. Räven däremot försvann rätt snabbt och avståndet till den var ganska långt men jag är glad att jag fick med den på bild överhuvudtaget.

#4 Jaa, räven är oskarp men det ger bilden lite känsla av den trolska midsommaraftonsmystiken (förmodligen min egen efterskonstruktion för att rättfärdiga bilden). Igelkotten var helt orädd och jättenyfiken, matade den med kattmat och den åt nästan direkt ur handen.

E-meli
0

Alla bilder är helt underbara men nummer tre ser nästan lite för övernaturlig :P Annar har du lyckats jätte bra ! :D

idawennstrom
0

Bilderna är lite för gula för att se naturliga ut, men de var jätte fina, särskilt igelkotten!

texasmamma
0

#6 & 7  Färgernas "onaturlighet" är inte så mycket att göra åt för det är så dem är/blev och det stör inte mig, kanske just därför jag valde dem. Har inte koll på det rent tekniska går mer på känsla.

picapica
0

Jättefina bilder! Antar du har en bra systemkamera.

texasmamma
0

Nä, kameran jag har är Canons SuperShot s5is och jag gillar den. Eftersom jag försöker lära mig foto-tekniken passar den mig utmärkt. Den tillåter lite manuella inställningar. Jag har inte riktigt fått grepp än om alla termer och så och manualen är på engelska så det går lite knaggigt men jag kämpar på och det är ju hur roligt som helst.

Eloz
0

#1 Var jättefin :)