Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 2083 ggr
bosse
0

En lunch pa Nilens strand.

I fredags sa tog min chauffor ut mej pa en tur langs Nilen - White Nile. Bl.a. akte vi in i en skogsdunge, dar det fanns massor av familjer som sjong, spelade och dansade. Det var inte sa manga som pratade engelska, men i en grupp fanns det en kille som var fodd i Kenya, men hade flyttat hem igen. Det visade sig att det var en grupp med kristna fran en Sudansk kyrka. Jag blev bjuden pa lunch och man bor inte tacka nej, trots att man kanske undrar om dom tvattat gronsakerna i floden. Dom dricker iaf vattnet direkt fran Nilen och det ar inte rent utan helt brunt. Jag at nastan upp allt, for man bor lamna kvar lite grann for att inte ge sken av att man ar utsvulten. Det ar kutym i dom flesta lander har. Har ett foto pa det jag bjods pa.

bosse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har problem med Internet, sa bilden kom inte med.

bosse
0

Har kommer nagra foton pa gruppen.

Niklas
0

Brödet såg gott ut!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kobbeuffe]
0

Nu blev jag hungrig…

bjorsa
0

Fina och intressanta bilder Bosse ,alltid lika spännande att se dina bilder från fjärran länder .

Kom att tänka på den där sketchen med tage danielsson och hasse alfredsson när dom gör kissinger och sadat som tödde och mödde på nilens avlånga strand fast den e ju gammal men kul den är från svea hund.

mvh/bjorsa

Tom
0

Inte som Sverige direkt. Skulle man stöta på ett sällskap som åt mat i till exempel Hagaparken skulle de bara titta på en tills man gick därifrån. Inte en chans i världen att de skulle bjuda.

Var det gott?

Tom

bosse
0

Internet packade ihop helt sa det blev inga fler bilder igar. Har kommer nasta.

Om jag skriver att dom flesta ar hungriga har, sa… Ofta ber dom om pengar till mat, men dom ar ju sa manga. bjorsa du tanker pa grodorna i Nilen, men jag har varken sett eller hort dom annu. Daremot finns det gott om faglar. Tom, det ar det jag forsoker ge er en bild av, att manniskor oftast ar vanligare, nar dom har bara sig sjalv att dela med sig av. I det har fallet hade dom mat ocksa. Ja det var gott och jag mar fortfarande bra.

bosse
0

Nasta.

bosse
0

Och den sista av dethar sallskapet.

bosse
0

Har ett gang som sjong och dansade.

Det jag menade i #7 ar, nar ni blir hungriga sa gar ni till kylskapet och hittar nanting att ata - har finns varken kylskap eller mat, men det finns gladje - man ser ofta manniskor le och speciellt kvinnor, aven on dom troligen har det mycket svart.

bosse
0

Mera gladje.

bosse
0

Och nasta.

bosse
0

Annu en.

bosse
0

Det fanns annu en drummer, en mycket gammal man, men han var pa vag bort innan jag borjade fota.

bosse
0

Den ostra stranden.

bosse
0

Annu ett foto av skogsdungen.

bosse
0

Och det sista.

bosse

berra
0

Intressanta bilder Bosse.Jag tycker personligen att vi här i norden är väldigt reserverade.Vet av egen erfarenhet efter många år utomlands hur folk visar glädje,och öppenhet som svenskarna har lite svårt med.

Sitter man på en spårvagn här i stan,och börjar prata med någon som man inte känner,så hajar de till och svarar med reservation.

Så är det ju inte utomlands,t.ex. sydamerika,där alla pratar med alla.

Detta var ingen moralpredikan,men bara hur jag med flera uppfattar saker och ting.

Trots allt älskar jag Sverige!

//Berra

bosse
0

Berra, visst ar det tur att vi har friheten att valja var vi vill bo. Dom flesta har inte det. Jag kan inte tanka mej att flytta tillbaks till Sverige t.ex. och dom flesta jag moter kan inte forsta att jag lamnat landet for dom vill helst flytta dit.

Jag uppfattar det inte som en moralpredikan, utan man har friheten att lagga for- och nackdelar i vagskalen och sen gor man sitt val. Jag har valt att flytta for fordelarna att bo soderut overvager klart fordelarna av att bo i Sverige. Som sagt, vi ar lyckligt lottade.

bosse