Jag gillar din vilda komposition i andra och tredje bilden. Den första känns lite splittrad och ger inte samma närvarokänsla.
I alla bilderna tycker jag att kontrasten är för hög, och högdagrarna saknar teckning. Kanske de skulle ha haft lite mindre exponering? Den fjärde bilden störs också lite av att skärpan ligger relativt långt bort. Det är inte nödvändigt med skärpa på tröjan, intrycket skulle bli bättre om skärpedjupet täckte området från händerna till ansiktet. Då skulle också den oskarpa blomman i gräset separeras bättre från fingret, som det nu är är inte fingret skarpt, och det ser nästan ut som om hon petar på nånting suddigt i luften. För att få skärpan rätt behöver man antagligen ställa in den själv.
Kontrasten är ju alltid hög i solljus, men jag tycker att det är viktigt att behålla teckning i de ljusa partierna, i synnerhet ansiktet och håret, så om omfånget inte räcker är det bättre att tappa något i de mörkaste delarna. Men troligen kan man få med en lite större del av tonomfånget om man utgår ifrån råformat och försiktigt lättar skuggorna, samtidigt som man behåller teckning i högdagrarna.