Porträtt - Kritik!

Snygga bilder, men tyvärr lite mörka :/
Jag hållermed #4, tyvärr mörka :/
-' Rebecca Johansson

Tack, dock är det meningen att dom ska vara mörka :)

Även om du menat att ansiktet ska vara så mörkt exponerat så tycker jag det ser mest underexponerat ut. I efterhand kan man ändra exponeringen, bäst om man fotat med RAW men det går också utmärkt att selektivt ljusa upp partier i Photoshop.

jag vet, men bilderna på min data är inte särskilt mörka..

Du kan kalibrera din bildskärm. Om du har Photoshop ska du också ha fått med ett program för att kalibrera skärmen.
Hej! Jag tycker om bilderna, men liiiite för mörka för min smak …

Bra kontakt med modell och jag upplever inte bilderna som mörka, däremot kan du jobba mer med ljussättningen.
Hälsningar
Robert

Jag vet inte, men jag tycker att dom inte är alls mörka i min skärm.
Första bilden gillar jag väldigt mycket. Fast du kanske skulle ha luta mot väggen också och riktat kamera lite utåt så man ser lite vad hon kolla efter om du förstår hur jag menar. Sen andra bilden kändes lite tråkigt när hon bara kramade om lampan. Hon skulle ha gjort lite mer med lampan som att står lutat eller håll i den med ena handen eller nå liknade.
Annars väldigt snygga bilder!
Jag tycker det nästan var lite väl beskuret..

Första bilden var mysig, modellen har ett schysst uttryck. Tyvärr är bakgrunden lite distraherande, kanske Du kan ta bilden så väggen är den dominerande bakgrunden, till exempel. Som många sagt är bilderna lite mörka, men det beror mest på ljussättningen, de är inte nödvändigtvis underexponerade, tjejens hår på 1a bilden tex; är mkt fint. Tänk på att ansiktet är det viktigaste vid porträtt!
Fortsätt testa, bra jobbat 
Sophie