Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 464 ggr
bosse
0

Barn i Umm Durman

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag omges ju ofta av massor med barn nar jag ar ute. Nagra foton ska jag visa har. Denhar killen stod vid ett trad, nar jag lyssnade pa nagra som sjong och spelade i traddunge vid White Nile i fredags. Han tittade mest pa mej och innan jag kom fanns det inga askadare.

bosse
0

Denhar lilla tjejen kom nar jag var pa vag till bilen vid samma tillfalle.

bosse
0

Och denhar lille killen hade ogon som los.

bosse
0

Denhar lille tjejen holl i pappans ben, men sprang sin vag.

bosse
0

Och denhar tjejen grat, nar hon sag mej. Hon trodde sakert att jag var en alien.

bosse
0

Manga barn. Det var tjejen langst t.h. som ville bli fotad.

zachs
0

Vilka fina barnbilder! Där har du lyckas!

bosse
0

Tack for det. Har ar det flickor pa vag till skolan. Den har byn heter Al Huda.

Tom
0

Tack igen Bosse! Det är så fantastiskt att du kan förse oss med bilder från andra sidan världen nästan i realtid! Uppskattas mycket!

Tom

emmaa
0

Vilket underbart porträtt i #2, synd bara på det lilla vita hörnet, går kanske att klona/beskära bort?

/Emma

bosse
0

Tom, du som ar haj pa Google map kan latt hitta Umm Durman. Det ar vasterut langs stranden av Nilen, dar floden delar upp sig i Blue & White Nile.

emmaa, det gar att atgarda om man vill, men jag ar inte ute efter perfekta bilder.

Dom har ville visa sin lille bror som ar skallig. Som i alla samhallen ar det inte latt att vara udda.

bosse
0

Har 4 grabbar pa vag till eller fran skolan. Dom hade bundit en beatle i en tunn trad och lat den flyga. Forst trodde jag att det var nan slags leksak.

bosse
0

Har sitter "beatlen" pa min hand.

Lillfrann
0

Verkligen underbara bilder Bosse, roligt att vi får ta en del av det du upplever. Hoppas man får se mer!

Laters

Daniel

Robert
0

bosse, tack för alla bilderna. Några var lite oskarpa, och jag gillar att du förenklar dina bilder såsom du gör och håller dig till huvudobjektet.

Hälsningar

Robert

bosse
0

Vilket ger mej anledning till nasta foto. Smutsiga sma hander? Ang. oskarpan, sa ar forhallandena inte alltid ideala.

KerstinP
0

Har du beatlen i koppel ? Är det i stället för hund.

Howzer
0

Otroligt fina och spännande porträtt. Imponerad som vanligt!

bosse
0

KerstinP, det ar barnen som har bundit fast beatlen, inte jag. Absolut inte jag.

Har kommer nasta "rannstensunge"

bosse
0

Ni som har barn kan ju visa dem hur en skola och en skolgard ser ut i Al Huda, Sudan.

bosse
0

Samma skolgard.

bosse
0

Att hjalpa varandra.

bosse
0

En annan barnvakt.

steken
0

Tack för de bilderna bosse… Fascinerande. Är ju lite utav en annan värld som man behöver bli påmind om ofta

berra
0

Underbara bilder bosse.Har du aldrig funderat på att sälja dina bilder?

bosse
0

Denna lilla parvel sprang for livet upp i en sandhog nar vi kom, sa jag hoppade ur bilen och hann ta ett foto.

Som svar till er bada, sa ser jag det som min "sjalvpatagna" uppgift att forsok informera er om det ni troligen aldrig skulle kunna fa se annars. Jag har funderat pa att salja, men nar jag anslot mej till en sajt, sa tyckte jag att feedbacken var obefintlig, sa det stannade vid det. For min del kan man ta fotona gratis, om det bara sprids till ett bredare forum. Jag hoppas nagra av er stannar upp en stund och skanker en tanke till dom som verkligen har det svart.

bosse
0

Ett mycket vackert flickebarn, som jag sag idag. For nagra dar sen sag en som var ca 10 ar aldre pa en Reksha och hon var sa vacker, sa jag glomde fota.

bosse
0

Sag denna "unge" pa Tuuti Island igar.

Tom
0

#10, Visst, var i Umm Durman är du?

Tom

__iE
0

fina bilder :)

Cydonia
0

Fina bilder allihop. Men #18 är det lite extra feel-good-känsla i.

/Astrid