Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1306 ggr
Christelle
0

Hundbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild tagen med endast en 4 mega pixel kamera. Ge gärna kritik :)

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

[ElisiaJohansson]
0

Jag tkr du valde en intressant vinkel och hunden hade ett bra uttryck, hade blivit fulländad om de varit tagen med en systemkamera.

[mingdie]
0

Fin bild och jag gillar hur träbitarna ramar in din hund. Om du nästa gång kan få hunden att titta in i kamran så blir det ändå bättre.

#1 Varför hade det varit fulländat med en systemkamera? Det här fotot är riktigt bra och visar vad en 4 mega pixel kan prestera.

mymlanbus
0

Gillar bilden :) fin hund

Inkanyezi
0

Jag tycker också att bilden är fin. Hunden är fint placerad i bilden och har en fin pose. Man kan möjligen förstärka intrycket med hjälp av varsam redigering, så att grus, kvistar och annat runtomkring tonas ner eller suddas ut lite, och så att skuggorna lättas, så att hundens kontur omkring skuggsidan kommer fram, men det viktiga i bilden finns där, närvaron.Hundens uttryck kommer fram suveränt.

#1 Jag har precis samma tanke som mingdie, men ville inte vara först att hacka på en annan kommentar, eftersom det är lite utanför ämnet. Men jag tycker att din slutsats är helt ur det blå. Vilket verktyg man använder har mycket lite med bilden att göra. Det kanske, men bara kanske, skulle ha kunnat bli en bild som för fram det som den här har bättre, om skärpedjupet inte var så stort, men det är omöjligt att yttra sig om så där tvärsäkert.

Jag hade hellre sett att bilden helt hade talat för sig själv utan kommentar om vilken kamera som hade använts.

Mazetti
0

Håller med föregående talare ;) Tycker kanske att det är lite för mycket luft ovanför hunden / För lite under.

Redmoon
0

Jättefin bild! Mycket söt hund. Ja, man kan ta väldigt bra bilder med kameror med få megapixlar Skrattande

[ElisiaJohansson]
0

#2, jag klagar inte på något sätt på personen, och de jag menar med systemkameran är att en systemkamera ger mer skärpa och bättre bilder och de tror jag även du är medveten om. Rubriken hon skrev innehåller ordet kritik.

Inkanyezi
0

#7 ElisiaJohansson, du har helt uppenbart inte någonting på fötterna i dina uttalanden, det vore bättre om du klädsamt kunde ta till dig kritik från dem som har större erfarenhet. En bild blir inte alls självklart bättre för att man använder en annan sorts kamera. Så du har fel, försök att förstå det.

[ElisiaJohansson]
0

#8 ursäkta men där kan jag inte hålla med Xd. Stöfrre erfarenhet ? hur vet du de ? Bilder blir annorlunda med olika kameror, och om du inte förstår de så har nog du inte erfarenhet.

Inkanyezi
0

Så du blev stött nu för att jag påpekade att du hade fel? Det är lika fel för det, du pratar strunt helt enkelt. Din kommentar om systemkamera har ingenting med bilden att göra, den är utanför ämnet. Dessutom har du fel i sak.

Om du hade haft erfarenheten skulle du inte ha gjort den kommentaren.

[ElisiaJohansson]
0

vad har egentligen erfarenhet med saken att göra ? Får inte alla ha egna åsikter ?

Inkanyezi
0

Jag är ledsen för att det blir sånt här tjafs som ligger utanför ämnet. Om du vill diskutera med mig får du ta det privat.

Christelle
0

Tack för er kritik

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/