Kritik hundbilder

Jag tycker du har lyckats riktigt bra, kanske något utfrätta ljusa partier i några av bilderna. Gillade 2:an och 3:an. Bild ett hadde nog blivit bättre med ögonkontakt. Fast det är inte alltid det lättaste när man fottar djur.
#3 tack :) Jo klar man vill ha ögonkontakt men inte alltid det lättaste när hunden försöker springa iväg och gömma den 

Som du ser på bild numemr två så är det väldigt svårt att fota i strålande solsken. Det är så stor konstrast mellan skuggor och där solen lyser så ska man fota när det är solljus så ska man placera motivet i skuggan för att få en mjuk och härlig bild.
Envisas du med att fota i solljuset så måste du bestämma dig för om det är vovven eller bakgrunden du vill ha på bilden. Du fotar manuellt och ställer in inställningarna på att hunden, eller nåt annat motiv, ska bli rättexponerat. Då kommer allt runtomkring bli väldigt ljust och man kommer inte kunna urskilja några detaljer. Bestämmer du dig för att det är omgivningen du vill ha kort på så kommer bakgrunden bli rättexponerad men hunden, eller annat motiv, bli jättemörkt och man kommer inte kunna urskilja några detaljer.
Dimhilwen: Det hade vatt bättre om du lagt in dina bilder i en egen tråd. Jag använder också en Nikon D40 :)
Herre gud, och jag är inte religös. Släng bilderna!
#10 Okey, vad är det du inte tycker om med bilerna ?
)