Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 881 ggr
itsBlue
0

Kise och kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om detta foto?
Tog det i vintras.

(Dåligt kvalité pga ryslig förminskning)

Astro-Chicken
0

Ja det känns lite mystiskt. Hadde vart se vad katten blev rädd för. Glad Å andra sidan så lämnar det en hel del till fantasin. Synd att katten hadde vita sockor på sig hadde vart snyggt om den var helsvart. (kanske inte något man kan förbättra dock)

Om man ser den med kompositionens alla regler och så vidare, så är den kanske inte toppen. Men jag gillar den här bilden endå, den förmedlar en mystisk känsla och är härligt oskarp, samt har en nästan svart katt som motiv. Jag tycker om det, snyggt jobbat!Glad

Wendlas
0

En sån där ögonblicksbild ska man egentligen inte kritisera för den är ju helt unik.

Men jag kommenterar den ändå :-)

Synd att katten är lite ur fokus (eller är det rörelseoskärpa?). Om man hade ökat kontrasten lite och på så sätt lagt mer tonvikt på katten så hade nog bilden blivit intressantare. Men jag gillar också stämningen i bilden och trots min kritik så tycker jag den är jättehäftig.

itsBlue
0

Det är rörelseoskärpa och så har jag även ett matt lager över hela bilden.

:)

Wendlas
0

Jag tog mig friheten att öka kontrasten i bilden, hoppas du inte tar illa upp. Bara som ett test.

Vet inte om jag kanske förstörde den mystiska stämningen lite?

itsBlue
0

Tar inte illa upp. Tungan ute Men nja, jag gillade det inte riktigt. Föredra den lite disiga versionen.

SwedenZoo
0

En blandning mellan de båda tror jag skulle funka bra,  lite ljusare…

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

mymlanbus
0

Jag tycker att den här bilden är läcker som bara den, jag skulle vara nöjd ja :)

BrightGloria
0

Jag tycker inte att den här bilden säger mig så mycket  tyvärr.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Oriel
0

Jag tycker den ät snygg, men jag vet inte om jag helldre skulle vilja se katten i mer skärpa… xD

-' Rebecca Johansson

pyrst
0

Urkool! Basta kattbilden jag sett pa den har sajten! Ett kreativt foto som ar intressant for oss som inte ar kattbesatta! Snyggt jobbat! Andra den inte!

Rorosjons
0

Tycker verkligen om den. Den ser mystisk ut och det gillar jag. Hade den vart skarp så hade den blivit mycket tråkigare då man inte får det där mystiska emd på samma sätt. Mycket bra, gillar den =).

Tog mig friheten och redigera lite om du ej tar illa upp. Bara för skojs skull, har nämligen ett nytt program som ja testar olika sorters bilder i =).