Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1031 ggr
[Majbot]
0

Kritik på bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog ett par bilder på min kompis och mina kusiner idag så det hade varit kul med kommentarer och kritik! :)

[Majbot]
0

Andra..

[Majbot]
0

Tredje..

[Majbot]
0

Fjärde..

[Majbot]
0

och femte… Och jag kan tillägga att fokusen och skärpan har dragits ner på bilderna jämnfört på orginalen.

Inkanyezi
0

Fina bilder. Jag gillar bilden av pojken, den är vågat beskuren men har en väl sammanhållen komposition. Också studsbilderna är fina. Bilderna visar att du har en fin bildkänsla. Den enda av bilderna som inte faller mig i smaken är ögonen.

När du lägger upp bilder är det bra att dra ner dem till lagom format innan du postar dem, så tappar de inte så mycket som om jättebilder förminskas av iFokus. Jag brukar begränsa dem till en längsta sida på omkring 1200 pixlar, och det räcker för de flesta motiv. Ofta kan webbläsaren inte visa hela bilden på skärmen i full skala ändå. Men skärpan är egentligen inget problem, och det är inte skärpan man faller för i en bild, det är hela bilden. Tekniken bakom och den absoluta skärpan är inte det viktiga, utan det är vad man kan förmedla med sin bild. Och det finns i dina bilder.

[Majbot]
0

#5 Tack så jättemycket för kritiken! :D Jo, bilderna jag lägger upp brukar vara runt 1700 pixlar så det är väl orsaken.