Kritik: Humla och blåa blommor
Såg massor av humlor idag som samlade nektar från några fina blåa blommor i trädgården så jag kunde inte låta bli att fota dem. Jag fotar sällan macro, inte för att det inte är sjuk kul, för det är det, utan för att jag inte har så bra utrustning för det. Har inget macroobjektiv så tog mitt vanliga telezoom (Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS) och fotade. Det var ganska svårt, men blev några bilder som blev helt okej, enligt mig.
Skulle nu vilj ha kritik på de har fyra bilderna, vad tycker ni om dem? Vill gärna har förslag på förbättringar och framför allt tips på hu jag kanske skulle kunna få bättre bilder med den utrustningen jag har (en Canon EOS 400D och objektiv som jag tidigare nämnt, har även kitobjektivet, men det är ju kasst!).
Här kommer bild 1.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Och till sist bild nr 4. Nu är det fritt fram att kommentera.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Tycker inte det finns något negativt att säga om någon av bilderna. Men jag älskar verkligen #3 underbar bild verkligen ^^,
#4: Tack för den fina kritiken och roligt att du gillar bilderna.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Helt underbara bilder, bild 4 är helt fantastisk. Så jag kan inte ge dej några tips.

Fyran är verkligen fin, men dom andra finns heller ingen orsak att skämmas för. Om det finns något tips att ge så är det väl att skippa loggan.
Humlans vingar slår alltså ett helt slag inom en femhundradels sekund, och den där gluggen har väldigt fin rendering av oskärpan i bakgrunden. Jag tycker att du har lyckats bra, och det ser ut att vara värt att fortsätta på det som du har börjat med.
Bra jobbat!
#7: Tack för det. Angående loggan så tror jag att jag behåller den. Själv anser jag att den är tillräckligt diskret för att inte direkt förstöra bilden och om jag tar bort den finns det risk att någon tar min bild (vilket jag gärna undviker om det går).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Imponerande bilder! Bra jobbat :) …

Alla bilderna var otroligt fina, rent kvalitémessigt (hehe, låter som värsta proffset :P) var dom alla superfina…
men måste dock säga att bild ett (#0) var kanske lite tråkig, man har sett så många blåa blommor och måste, tyvärr, säga att sin bild inte skiljer sig mycket från alla andra.
Men alla bilder hade bra kvalité och bra skärpa o.s.v
Fyran gillar jag allra bäst, men, alla tilltalar mig :)
Superfint jobbat!