Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 1431 ggr
MrsCullen
0

Hur startar man en hemsida?

Jag hade tänkt att skaffa en egen hemsida, där jag kan ladda upp mina foton jag har tagit.

Nån som vet hur man skaffar en hemsida? :)

Annaliz
0

Det är egentligen min sambo du bör vända dig till när det gäller sånt där ;) Men det är mycket du ska tänka på så som lay out, webhotell. Att kunna göra en hemsida är ju A och O. Man måste framför allt kunna HTML. Så det är liksom inte bara att "skaffa en". Men om du PM:ar min sambo som heter HenrikLundin här på iFokus så ska du se att han gör en åt dig. Han har nyligt gjort en till en annan tjej :)

MrsCullen
0

#1  aha okej, tack så mkt :D

agnes_S
0

Har inte freewebs och de där så att man enkelt kan sätta ihop en egen sida utan att vara proffs?

Annaliz
0

Jag är själv inte så insatt i det här med hemsidor, men nog finns det säkert "mallar" som man kan bygga på. Jag tror oavsett att man behöver kunna HTML, för att kunna utforma sidan så som man vill ha den. Min sambo sitter med sina hemsidor dagligen och vad jag ser öppnar han några slags textdokument med massa HTML-koder i och ändrar där. Kan handla om att ändra lay-outen, textstilar, ladda upp bilder, skriva in text, ja allt möjligt? Det är ju inte direkt så enkelt så att man (om man t.ex. ska lägga in en bild) bläddrar fram den och trycker "Ladda upp". Så som jag fattar det… för då antar jag att vem som helst skulle kunna ändra och hålla på med sidan :) Däremot om man utformar hemsidan så att det ska vara en community, forum osv där folk ska kunna registrera sig på, så kommer det ju givetvis vara så enkelt för medlemmarna :)

Som sagt, jag är osäker. Så detta är bara ett antagande.

MartinO
0

Om man hyr på webbhotell, tycker jag Xoda gallery

är enkelt. Min gamla hemsida

använde dessa gratisscript.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

KimAx
0

Jag och min pojkvän har gjort våra hemsidor i Front Page. Det är inte så avancerat, utan enkelt att göra om man inte är så hemma på html och sådant. Det eftersom man kan välja om man vill använda html eller design.

skrynkelben
0

rekommenderar att du först tittar på lite olika webhotell…själv jobbar jag med websidor och har under åren testat olika till olika vänner/kunder…ett som jag själv är nöjd med är one.com. de har bra support och enkal hjälpprogram för sina kunder. de är så enkla så även nybörjare kan hänga med…och så kan du få hjälp och info på svenska

vill du veta mer så kontakta mig gärna privat

gå till min hemsida och skriv i gästboken eller direkt via min mail där

www.allatider.com

pellepiano
0

www.one.com har mallar för både hemsidor och bildgallerier och är väldigt billiga

ssofia
0

Första gången jag byggde en hemsida var det på freewebs.com, jag tog hjälp av webdesignskolan.se och i början var mina layouter ritade i photoshop.
Allteftersom lärde jag mig att koda genom stilmallar och CSS, vilket också är det jag använder mig av idag.

Webhotell är inte det viktigaste att börja med, enligt mina upplevelser var det till fördel att lära mig koda en del med HTML innan jag valde att betala för att ha en .se domän och ett riktigt webhotell.

Judt nu administrerar jag min egen och min broders hemsida genom www.surftown.se, ett lite mer avancerat webhotll som jag inte rekomenderar till nybörjare. Är också webmaster för en hemsida som ligger på www.one.com och jag tycker det är enklare att förstå även om det inte fungerar felfritt med mina koder.

AnimaCupido
0

Ett bra program att göra hemsidor i är Dreamweaver ^^ Lätt som en plätt Cool

Kolla in min om ni vill www.cec-floyd.se

HannaSjoberg
0

#10 Håller med om att Dreamweaver är ganska enkelt om man bara lärt sig grunderna i det :)
Min hemsida är gjord i Dreamweaver med hjälp av mallar och några enklare tabeller, knappt någon kodning alls.

AnimaCupido
0

Snygg sida :)
kodning är lite kul men absolut inte nödvänligt alls. Har nått lite bara