Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 704 ggr
Idaz
0

Vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej. Jag heter Ida och jag är ny här på fotoifokus. Jag är inget proffs på att fota och har ingen bra kamera men jag tycker det är väldigt roligt! Jag har en Canon IXUS 80IS. En vanlig digitalkamera. Glad Igår var jag ute och fotade lite vårblommor och jag tänkte att jag kunde få hjälp av er att bedöma mina bilder. Glad Och kanske ge tips på hur man lyckas ta bra bilder. Här kommer den första bilden. En snödroppe.

Idaz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en till bild.

Astro-Chicken
0

#0 Det var en fin bild bra fokus och den eftersträvade suddiga bakgrunden som framhäver blomman. Det du kanske kunde ha gjort är att vända kamran på högkant så du fått med mera av själken och mindre "tom" yta på kanterna. Men det är en smaksak. Mycke snyggt fottat.

#1 Var inte riktigt lika "ren" som #0:an. Var mycket fina färger men jag för min del tycker fokuset kunde ha varit mera på blommans mitt. Tycker det ser lite suddigt ut där.

Första bilden var grejt! Den ska du vara stålt över. Fortsätt och fotta och välkommen till iFokus! Glad

Idaz
0

Tack för kritiken! Ja den andra bilden är ju lte sådär men den första blev jag väldigt nöjd med. :)

Jag har varit medlem på iFokus länge men är ny här på foto Glad

Astro-Chicken
0

#3 Aha! Men välkomen till Foto då! Får man säga.. Flört

Idaz
0

Tackar tackar!

Idaz
0

Glad

Qmab
0

#0 Bilden är lite utfrätt i det vita partiet på blomman, skulle gärna sett kortare skärpedjup, nu kan bakgrunden fortfarande urskiljas - även om den är suddig och ur fokus. Färgerna är fina och över lag är det en fin bild :)

#1 Färgerna i bilden är riktigt trevliga men den gröna stjälken som sticker upp i nedre kanten är lite störande.

Jag tycker det är bra jobbat om Du är novis på fotandet! Du har lyckats att placera motiven bra i sökaren - vilket inte är så lätt alla gånger!

Önskar Dig fortsatt god "jaktlycka"! :)

sMarTieZ
0

#0 Var väldigt fin :)

Idaz
0

Tack :)