Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 776 ggr
Martin
0

Bockarna bruse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter lite smygjakt nådde jag fram… Tyvärr fokus på grenarna istället för rådjuret. Men han har redan koll på mig, trots att jag tog tid på mig för att smyga mig fram mot åkerkanten. Fattar inte riktigt hur de gör :o) (hade delvis negativ vind också så det var väl inte bara ljudet av mina fötter mot gräset och torra kvistar på backen).

mvh Martin

Martin
0

"Nu verkar det vara fara å färde, det luktar skunk! Fäll ut speglarna - varna de våra!"

mvh Martin

Martin
0

"Mot sherwoodskogen! Follow me!"

Ser ut som en hind med tre årskid… eller jag som inbillar mig? Kan vara för att jag i somras såg en hind med två små små kid på i princip samma ställe.

mvh Martin

Martin
0

Nyfiken på era reaktioner på #0. Skulle den blivit bättre om det varit tvärtom, fokus på rådjuret och kvistarna/buskagen i förgrunden diffust? Själv tror jag det och det var min mening med bilden, men samtidigt - ju mer jag tittar på denna - ju mer gillar jag den… Vad tycker ni?

mvh Martin

Mandrakonian
0

Jag tycker att #0 är rätt bra, man vill se vad som finns bakom buskarna , man letar med ögonen , man blir nyfiken samtidigt är rätt kul att tänka på adrenalin kicken man fick att smyga på dom djuren som alla vet är rätt skygga, lite känsla av rovdjur!! Men det är vad jag tycker Skrattande Mvh/Mandra

Robert
0

#0, var den bästa av serien, men djuret skulle ha varit skarpt.

Hälsningar

Robert

Martin
0

Mandrakonian, Robert; Tack för era kommentarer. Gillar också första bilden bäst, och hade nog velat ha rådjuret skarpt istället ja.

Men gillar bilden som den blev också, får se om jag kan få tillfälle att göra om det, fast tvärtom så att säga :D

mvh Martin

divansson
0

Snygga bilder!  ja va nära å ta bild på ett rådjur som stog nära nog att få in en bra skärpa på dem.. men så var de ju såklart att hunden skällde å de sprang iväg..!  :P  såå typiskt.. hah

[natalie742]
0

Trodde det här va bockarna Bruse Fundersam