Min nya kompis
Denna fina koltrast har i några veckor hållit mig sällskap när jag är ute. Inte speciellt rädd, kan gå förbi och han står kvar. Sätter jag mig ner så skuttar han nära. Har försökt muta med solrosfrön, men det gillar han ej. Men mask och andra insekter tar han, mycket välkommet. 
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Vad mysigt med en liten promenad kompis!
Det är intressant att vissa fåglar tyr sig till människor. Jätteroligt!
Jättefina bilder också!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

He he skoj liten krabat det där. Vacker också, att det finns så många nyanser av svart. Fina fotton dessutom. 
Tack! :)
Solbackens kaniner

Strålande bilder tycker jag. Skoj motiv också.
Tack:)
Solbackens kaniner
Inte ofta man får maskdragnings bilder ^^ Snyggt och kul :) Hur nära kommer du pippin innan han tar avstånd?
Jag kommer ungefär en meter, sen tar han ett skutt undan. Men står jag still så kan han hoppa fram till mina fötter. :)
Solbackens kaniner

#11 *AVUNDSJUK* Jag vill också ha en nästan tam vildfågel… fy vad orättvist!
Ja det är rätt kul :) Jag vet faktist inte varför eller hur han har blivit så tam. Han har hållit till här rätt länge, och jag har nog bara inte tänkt så mycket på att han är här. Han kanske inte ser mig som något hot.
Solbackens kaniner
Just koltrastar är så fina med sitt distinkt gula näbb och ögonlock..grymt avis att han kommer så nära måste kännas mäktigt :) fina kort kan du ju iallafall ta som vi får skåda.
Flyger han felfritt eller vinglar det eller går det inte alls? eftersom fåglar kan fejka sin skadade vinge effekt kanske han gör det av någon anledning.
Jag har sett honom flyga en kort bit, men inte mer. Annars så skuttar han fram, och håller sig i buskarna och under mina kaninburar.
Solbackens kaniner
ja du jag vet inte, inte studerat någon koltrast på flera år men så beter dom ju sig på morgonen när dom skuttar efter mask..
han kanske är så bekväm att han inte flyger när du inte är ett hot ^^
Kanske det :) Han är iallafall väldigt pigg och matglad!
Solbackens kaniner
:) du kommer nog få väldans roliga kort i framtiden på h*n
Ja jag hoppas att han stannar kvar, och att katterna låter bli honom. Skulle bli hemsk ledsen om han blev uppäten…
Solbackens kaniner

Jätte fina bilder :)
#12 Exakt, avundsjuk blir man ju såklart ^^
Tackar :)
Solbackens kaniner

Lite kuriosa till er alla!
Koltrasten är utnämd till Sveriges nationalfågel. Frånbörjan var koltrasten en skygg skogsfågel, men har under 1900-talet vandrat in i stadsparker och villaträdgårdar, där den blivit ganska oskygg.
Koltrasten har en försvarsmekanism som kallass "skräckfällning" och innebär att fågelns fjädrar yr omkring, men de viktiga vingfjädrarna hålls intakta. Förhoppningsvis kan den då ta sig ur den faran som hotar.
Det var allt 

Lite lustigt att den kan släppa fjädrar på komando! 
Vilka fina kort och jag tycker precis som #12 & #22 Fubbigt!

Tack ska ni ha!
Solbackens kaniner

Mysiga bilder. Synd att du har kapat av halva pippin på bilderna. jag vet inte om jag ska säga att det är bra eller dåligt att du fått med masken. Den är ju så äcklig, men samtidigt coolt att du har fått med den.