Studiobilder
Hej där!
Ny på iFokus och hoppas att bli väl omhändertagen ^^
Jag fotade en vän till mig häromdagen i skolans fotostudio och hoppas på att kunna få lite kritik på mina favoriter. Den enda tanke jag egentligen hade innan vi började plåta var att jag ville ha rosa och vita bilder, och det tycker jag i alla falla att jag har lyckats med haha ^^
Håll nu inte inne med något! Ris och ros^^
Kram! - jibun.blogg.se - sara.ekstroem.nu
Kanske borde säga; Bilderna är oredigerade förutom ramarna och den sista som blev lite uppskärpt.
Mvh Sara - jibun.blogg.se - sara.ekstroem.nu

Tycker de är fina jag, men önskar lite mer kontrast, de känns lite för ljusa överlag, i mitt tycke.
okej, tack ^^ jag är inte så bra på ljussättning ännu, men jag lär mig ^^
Jag tycker att det är snygga high-key-bilder, som sådana behövs det inte nödvändigtvis mer kontrast. Ni verkar ha en bra studio för att vara en skola! Snygg, jämn ljussättning som funkar för syftet.
Riktigt fina bilder. Bra exponerade, snygg skärpa och härliga färger (även fast jag inte är något fan av rosa, men de här var riktigt snyggt). Gillar skärpan i bilderna, riktigt bra. Första bilden har fint uttryck, fast jag hade velat se lite mer glädje i modellen. Känns som hon lever i en rosa drömvärld, fast ändå inte. Andra bilden tycker jag har en mindre smickrande vinkel, modellen ser konstig ut. Även här ser hon lite för tråkig och bister ut nästan. Lite mer glädje i ansiktet hade varit trevligt (även fast det inte behöver vara något supersmile).
Sista bilden är min favorit, gillar vinkeln och älskar modellens uttryck. Där får hon äntligen fram lite känslor även fast man inte ser hennes ögon.
(Skrev förövrigt en liten rad i gästboken på din hemsida).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#6 Tack ^^ Jo det är ganska bra, även fast varenda sladd som finns där glappar :P Så många bilder blir svara x)
#7 Tack! Ska tänka på det du säger och ha det i huvudet nästa gång ^^
Mvh Sara
#8 Haha, glappande sladdar är ett ständigt problem! Skaffa dig en trådlös sändare istället (de behöver inte vara så dyra, kolla Kaffebrus.com) så slipper du det problemet!

Japp,lite för ljus…gillar inte helt vita bakgrunder heller,men det är ju subjektivt…hade velat ha lite mer hudkänsla och kanske rentav ett litet retfullt leende i ena mungipan,det händer inget i hennes blick. Kontakt! Hon ser rakt på betraktaren,men vad ser hon?,en återspegling i minen,skulle jag gilla.
Söta bilder annars…och visst är det kul och nödvändigt med riktig utrustning.

jag fastnade för den sista bilden , den var som mysigast på något vis. men alla bilder var fina. Lycka till i fortsättningen
Tack alla ^^ Glad över att ni gillar mina bilder och att ni ger mig tips till förbättring :)
Tänkte på det ni sa om att höja kontrast etc, och jag arbetade bilden lite för att försöka skapa lite mer känsla i den.
Bättre? Värre?
Mvh Sara
sara.ekstroem.nu

#13 upplevde färgen försvann på denna sista men det kanske var meningen som sagt ej nån expert men jag går mycket på min egna känsla ju :)
# 13
Denna bilden upplever jag som den bästa. Den lämnar mest åt betraktaren. Heter det zepiaexponering, eller e det något annat?