Foto iFokus

Foto

Etikettutanför-ämnet
Läst 3827 ggr
Okay
0

Krånglande autofokus - Canon EOS 400D

Min kamera har alltid fungerat felfritt för mig, tills i onsdags. Då slutade min autofokus fungera. Dock var det inget farligt, det var objektivet som inte hade klickat i. Men sen la jag in bilderna på datorn och såg att 65% av bilderna var suddiga. Det har aldrig hänt förut. Han sa att fokusen var klar och jag tog kortet men allt blev suddigt ändå. vet inte hur jag ka förklara.

Men iaf, vad kan vara fel? Dom var skarpa i kameran. :S

starcatcher
0

Min håller också på så från och till, vilket även min kompis 400D började göra efter ett tag. Funderar på om min kan vara slut i maskineriet, den är trots allt väldigt flitigt använd. Hm.

Okay
0

Det är min med, men tycker att dom borde hålla mer än 2 år. Fick min sommaren 07 och tyycker inte att jag har använt den SÅ mycket så jag skulle ha slitit ut den ^^

Men ska gå in där jag köpte den och höra vad dom säger. Använde den i Torsdags och då blev bilderna bra men inte igår när jag använde den. och det var med samma inställningar i samma typ av ljus…

Okay
0

Kan meddela att det är bara Ett års garanti och dom tar fleta tusen för att fixa Auto fokusen. Expedietn höll med att något var fel, hade mitt minenskort i från när jag fottade utsläppet hos en bonde (kor) och han såg då inställningarna och ahns a att dom absolut inte skulle bli suddiga då.)

Så nu är jag körd… Finsn inga pengar till lagningen (var SÄKER på att det var 2 års garanti på en sån dyr sak) och inga pengar till en ny. Någon som har en Canon Eos 400D att sälja billigt till mig? (A)

MartinO
0

Ett billigt uv-filter kan spöka i vissa ljussituationer. Har du ett sådant, prova att plocka av det och köra utan.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

cillaw
0

#4 vart sitter uv-filtret?  jag har en cannon 350d och har liknande problem som Okay.   Har köpt den begagnad på tradera så vet inte riktigt vad de fd ägarna har gjort med den…

MartinO
0

UV-filtret sitter längst fram på objektivet. Det är ett försäljningsargument för att skydda objektivet, men kan ställa till problem.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

cillaw
0

#6 Tackar så mycket….Skrattande  provade nu med och utan, känns som ingen skillnad, men ska ladda upp den i datan och där se skillnaden. precis som #0  har dom ju sett skarpa ut i kameran men inte på datan senare.

Okay
0

Jag har inte använt uv filter på den kameran. Har bara på den andra (Nikon) men även försäljaren på Expert märkte att det var något fel så att ja. Får helt enektl skrota den nu :/

palsternackan
0

ofta blir de bättre med manuellt fokus. när man vänjer sig vid M är det jättebra, att få in skärpan precis som man vill!

Okay
0

Ja men när det är livliga djur man fottar hinner man inte med :P Men det gick på hemförsäkrningen så ska väll lämna in den så fort jag har fått ihop självrisken