En liten önskan..
Det finns olika åsikter om "plastiga" modell-retuscheringar. Min åsikt är att jag skulle vilja lära mig hur man gör i PS! Även om det inte alltid är så snyggt så är det ju ändå ganska modernt för tillfället och därför något som kan vara nyttigt att kunna!
Vad jag önskar mig är en liten artikel med lite bra tips, hur huden blir så där plastigt perfekt, är det någon som är bra på detta som skulle vilja uppfylla min önskan? 
/Emma
Annars kan man använda en ringblixt vid fototillfället och komma ganska långt. Det har jag lärt mig i dag. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Även om det inte alltid är så snyggt så är det ju ändå ganska modernt för tillfället och därför något som kan vara nyttigt att kunna!
- Retuscherat porträtt har man gjort i alla tider.
Emma, på lördag ska du en makeup som gör dig än snyggare än vad du är. Om det finns tid och Photoshop i lokalen (kanske någon tar med sig en laptop med Photoshop CS2) så ska jag avslöja en metod om hur man kan förbättra din skönhet än mer.
Hälsningar
Robert
Ja jag menade inte just retuscheringen utan den extrema retuschering som förvandlar folk till dockor :)
Okej det får du gärna göra! Jag kan verkligen aldrig sluta läsa eller lyssna på allt som har med foto att göra. Vill bara lära mig mer hela tiden!
/Emma

#3, det finns flera olika sätt att retuschera människor på. Barbiedocks retusch uppfattar jag mer som om man målar ny hudfärg. Just nu för tillfället håller jag på att studera en ny teknik för mig, där använder man dogde och burn tool.
Hälsningar
Robert