Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 960 ggr
Akerberg
0

Egen självutlösarinställning

Min lilla Canon Ixus 70 är skrotfärdig och jag behöver en efterträdare. Jag tycker inte om Ixusen alls, utom en funktion, självutlösaren som kan ställas in på upp till 10 bilder efter 30 sekunders fördröjning, den är GULD! Finns det andra kameror som har något liknande? Jag tror inte jag vill ha en Ixus igen

Akerberg
0

Putt?

pellepiano
0

Det går inte att rekommendera nåt alls om du inte säger vad du inte gillar hos Ixusen . Risken är ju att folk rekommenderar kameror med allt det du ogillar hos Ixusen, även om det skulle finnas en avancerad självutlösare.

Akerberg
0

Fast jag frågade ju inte om förslag på kamera, bara efter sånna som kan tänkas ha en liknande självutlösare…  Tar gärna emot tips på sådana, och kollar sedan upp resten sas

Inkanyezi
0

Det är en rätt ovanlig funktion du är ute efter, möjligen unik för den kameran. Jag har inte hört talas om något sånt, men kanske att man kan fixa det med flera modeller av Canon med hjälp av CHDK, där man kan göra skript för olika saker. Skulle inte förvåna mig alls om någon redan har gjort ett sånt skript.

UlrikaG
0

Min A640 Powershot har en likadan funktion, med ställbart antal bilder samt ställbar tidsfördröjning.

A640 är numera en gammal kamera, men kanske andra Powershots har samma funktion?

Akerberg
0

#5 Är det en Canon?

UlrikaG
0

#6, ja, det är en canon

Akerberg
0

Kanske bara är Canon som har den funktionen då…  Iof ingen fel på Canon, har en EOS 400D som jag är nöjd med

Någon som vet om något annat märke har den funktionen?

pellepiano
0

Det finns lösa självutlösare att köpa från ca 300 kronor som passar 400d tex där man kan ta bilder med bestämda intervaller. Men du kanske vill ha den funktionen på just en liten portabel kamera.

Akerberg
0

#9 Jag har en fjärrkontroll till EOSen =)

Jag vill ha en liiiiten kompaktkamera att ha med överallt. Ixusen hade en väldigt bra storlek