Svartvit vinter
Inspirerad av robert tråd "Första snön" blev snölängtan för stor och jag blev tvungen att rota i vintergömmorna.
Fyll gärna på med era egna vinterbilder!
Den första är från Sandhamn i Stockholms skärgård. Sandhamn ska i mitt tycke undvikas på sommaren när bratsen och de övergödda rikemansfruarna är där och bör istället besökas en krispigt kall vinterdag när man har ön för sig själv. Efter en promenad i kylan sätter man sig på värdshuset eller seglarhotellet och äter god lunch eller varför inte lägga sig i badet i relaxavdelningen.
Mvh // Johan

Johan fina och insprerande bilder du har lagt ut. Tjusig ram på bilderna. Fint valda objekt, med höga kontraster från vitt - till nästan svart. Bra jobbat!
Nu är snön här i Helsingforsregionen snart borta, men när snön har lagt sig vid nästa snöfall så ska jag dra iväg till Sveaborg och fota.
Hälsningar
Robert

johan - Bild nummer #3 blev otroligt vacker. Den verkar ha en kännsla ifrån den gammla "goda" tiden. :-)
MVH
- Jim Johansson
Alla bilderna är tagen med analog kamera och riktig svartvit film. Ramen kommer helt enkelt från negativkanten.
Tycker att just svartvitt är svårt att få lika bra med digitalkamera. Det är något visst med en grovkornig svartvit film. :)
Mvh // Johan

Hade en svartvitt bild från våran baksida den är ca 23-24 år gammal bilden och de e den översta sen hittade jag en annan bild tagen förra året med ungefär samma utsikt å man ser vad de har växt tex finns de en häck som helt ätit upp gärdsgården
Den nedre bilden gjorde om till svartvitt använde sedan ett filter på de hela men bidde sisådär men de e iallafall vinter å svartvitt 
mvh/bjorsa