Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 561 ggr
Robert
0

Kul fotoprojekt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På söndag samlas ett team hemma hos mig. Två modeller och en makeupartist. Ena modellen ska vara assistent, hon vill gärna vara med för att se hur jag jobbar. Assistenten Tiira ska jag fotografera den 16:e december på hotel Crowne Plaza här i Helsingfors.

Den andra modellen, är helt oerfaren, har aldrig stått framför kameran förut som modell. Det blir lite utav MTV stuk över det hela, vi kör in den oerfarna modellen i vårt garage (vardagsrum). Nu är det inget vrak vi går på utan det är en ung tjej på 17 år. Vi pimpar upp henne till en vacker modell, sedan drar vi iväg ut för att ta utomhusbiler nära där vi bor här i Herrgårdsforsen i Vanda. Jag har hittat ett sunkigt ställe och vara på, perfekt bakgrundsmiljö.

Bifogat är några bilder jag har rivit ut från ett par modetidningar som jag har mailat till makeupen så hon vet vilken stil jag vill ha på bilderna.

Jag hade tänkt ta några före bilder, och sedan när vi fotograferar blir det efter bilder. Ska jag lägga upp lite bilder här på Foto iFokus, är du intresserad?

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Du glömde att bifoga bilden från modetidningarna. Jag är intresserad av att se hur det blir.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mr_Miyagi
0

Lägg gärna upp lite bilder, låter riktigt intressant. Vore kul att höra lite tankar och funderingar om det hela samt lite tillvägagångssätt och tekniska detaljer.

emmaa
0

Klart du ska lägga upp bilder! Varför inte? :D

Madde
0

Jag är väldigt intresserad av och se hur det blir. =) Det låter intressant och jag lär mig mycket av och bara se på bilderna som du tar Robert. =) Så fortsätt med det bra jobbet.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

jjohhan
0

Låter som intressant projekt, vore kul att se hur det blir. Lite före och efter vore spännande. Det är alltid kul att höra hur du går till väga. Alltid nyttigt att försöka lära sig mer. :)

Robert
0

Aupair flickan från tyskland Taice var hemma idag för en fotografering. Här är Taice innan makeup…

Robert
0

Från en scen under kvällen…

Robert
0

Det var väldigt mörkt när vi fotograferade.

Robert
0

#7, en variant…

emmaa
0

Snygga bilder! Du fick mig just att känna mig lite bättre till mods inför lördagen :) I #7 ser hon dock lite galen ut.

/Emma

Niklas
0

#8: Mycket fin bild. 

#7: Jag skulle vilja se lite mer struktur i kläderna på den bilden.

#9: Du kommer säkert att klara dig utmärkt.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Norrskenet
0

#6 Det är lite synd att hon är piercad. Ok det där är lite bättre än en nosring

jojjehanna
0

#0 får man lägga ut tidningsbilder så där?

Robert
0

#13, jag vet inte, men jag tog risken :-S, de är hämtade från Vogue.

Hälsningar

Robert