Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 863 ggr
[IsabelleA]
0

Halv-måne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bild tog jag inatt runt 12-slaget. Kritisera gärna. Vad kan jag ha gjort bättre ?

(fråga inte om vilka inställningar jag hade, nattmössan var på och jag var sömning. Fotade bara på i manuellt läge).

[IsabelleA]
0

Putt Obestämd

Pose-idon
0

fin  bild! Dock känns det som jag vill ha månen i andra delen va bilden :P Men det är ju inte så lätt att fixa nu :)

//Elin

[IsabelleA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm … Hoppas att det blev lite bättre Obestämd

Metinia
0

#2: Håller med dig, jag känner också att jag vill ha månen i andra änden. Men däremot tror jag att det inte är så svårt att fixa, om du, Isabelle (snyggt namn förresten, Tungan ute), inte har något emot att retuschera bilden. I och med att den är så svart kan man lätt bara markera månen (och lite svart himmel runt om) och flytta den till andra änden. Sedan kan man måla över tomrummet med svart färg/kloning. men nog om det. Jag tycker att det är en riktigt snygg bild faktiskt, ger en härlig känsla och det är fin färg på månen. Jag gillar ljuset i bilden, att månen är ljus, klar och tydlig med att resten är så gott som kolsvart. Snygg komposition i bilden, förutom det att jag tycker att månen borde ha varit på andra sidan, blir just nu lite frustrerad när jag ser den på "fel" sida. Skärpan ser ganska bra ut i bilden, dock lite svårt att avgöra för månen är väldigt lite. Men i det stora hela, en mycket bra månbild!

/Isabel

Metinia
0

#3: Hann inte se den bilden innan jag började skriva, men bättre. Känner mig inte frustrerad nu när jag ser den, fast i och med att du har förstorat månen så ser den oskarp ut jämfört med förra, så på så sätt gillar jag förra bätte, den hade bättre skärpa!

Niels
0

Tyvärr, bilden är oskarp och månen för liten.

[mingdie]
0

Den första bilden är helt klart bäst. Jag vet inte om andra kan se det men förutom månen så ser man ljuset som kommer in från höger sida av fotot. Jag skulle vilja se en större variant av bilden. Jag tror ljuset från höger kommer fram bättre då.