Portfolio på olika porträtt
Jo, jag tänkte gör en liten portfolio med lite olika porträtt jag kan erbjuda en "kund". Jag får ibland frågan om jag kan ta porträtt och sen när vi kommer till diskussionen om hur jag kan bearbeta bilderna efteråt så blir det svårt att förklara. Lite drömskt, kontrastrikt, svart-vitt och liknande. Jag tänkte att det skulle vara lättare att ha några exempel att visa och så får dom säga till vilka varianter dom vill ha. Konstigt tänkt kanske men en idé i alla fall. Nu undrar jag hur ni som har portfolios lägger upp en portfolio.? Är bilderna numrerade så det är lätt att säga: -Nummer 2, 7 ocvh 8 tack eller har någon några tips att förmedla?
Alla tips mottages hjärtligt :-)
Det lät ju som ett bra sätt! "Ett nummer ett i 20x30 och en dagens med mos ;-)
#1 Glöm inte räksalladen.
#0 Har ingen portfolio så vet inte om jag har så mycket att tillföra, men antingen numrering eller så också ett namn på bilden, så blir det ju enklare för kunden (den potentiella) att ange vad det är för typ av bild som han/hon önskar.
mvh Martin
#1 Jag tänkte det skulle vara enkelt och smidigt. Tyvärr lite Meny-känsla då ja.
Ram till kan vara en PLUS-meny :-)
#3 jag tror enkelhet och tydlighet lönar sig. Jag har fått beröm för att folk kan se mina foton på hemsidan innan de beställer, då behöver de inte köpa grisen i säcken s a s.