Nikon D40 - bra/dålig?
Jag funderar på att införskaffa en Nikon D40.
Är det ett bra val? Vad är bra & dåligt med den?
rekomenderar den starkt! :)
#1 Vilka för- & nackdelar har den? :)
den är lätt att förtså sig på, en bra nybörjar kamera, går att använda till mycket bara med kitobjektivet, billig, lätt i handen. den gör en inte besviken!
någon nackdel har jag faktiskt inte kommit på :P kanske att det är svårt att ta bra bilder när det är mörkt eller dåligt ljus, men det beror nog mer på min okunskap om detta än själva kameran..
Tackar :)
Men, vad köpte du din för? …

Vet inte o man får annonsera här - men jag chansar!
Ska sälja min nikon d40, köptes i januari detta året.
Nästan aldrig använd pg.a annan kamera som jag också har
.
Du får gärna kontakta mig via personligt meddelande och/eller i gästboken för mer info.
Priset kan diskuteras, men hade tänkt mig mellan 2300-2500.
Kitobjektiv medföljer, kameraväska os.v.
OBS! manual medföljer inte då språket bara stod på spanska och jag förstod inte det så därför slängde jag den :P
Kontakta mig om du är intresserad :)
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
Jag kan också starkt rekommendera en d40. Den klarar mycket som dyrare kameror kan, den är lätt att förstå sig på och den väger väldigt lite. Den har väldigt många plus! På minussidan är väl att den inte har af-motor i huset, men å andra sidan så finns det ett relativt bra urval av objektiv med inbyggd af-motor. Sedan är bruset ganska högt på högre ison, men det kan man leva med :-)
Mer plus är förutom det jag nämnt ovan, att den är billig i inköp, man får mycket bra bildegenskaper för den lilla slant den kostar :-)
Här>> kan du läsa informativa recensioner av d40:n :-)
Jag har kvar min d40 trots att jag även har en mer "avancerad" kamera, och jag kommer inte att göra mig av med den :-)
#5 Oj! Är supermegaintresserad :)
Hur många exponeringar har du tagit?
Finns den i Sthlm?
PMa om den finns i Sthlm :D
jag köpte min för ca 3000 fick den då till kampanjpris.
#8 OK, jag ångrar att jag inte köpte en på mellandagsrean… :)
En nackdel med D40:n är väl att den inte har inbyggd autofokus (vilket innebär att du måste ställa in skärpan manuellt med vissa objektiv, utan hjälp från kameran)
#10 - Mjoo, jag har hört det förut :)

Tycker inte det är någon nackdel, min funkar bra ändå och jag har aldrig märkt det.
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
Är också väldigt nöjd med min D40.
Dock har jag haft min i 1 år nu och känner att jag vill uppgradera mig så fort jag har råd. =)
Ex på bild som är tagen med min D40+kitobjektiv, i min ministudio (inget extra ljus mer än solljus).
#14 - Vad funderar du på att uppgradera till då?
#14: Med tanke på hur mycket mitt fotointresse växt, funderar jag stakt på en D90.
Men sen vad det blir exakt när det är dags, kan jag inte säga. 

snygg bild Gemela! :)
Kan rekomendera:)
enda minus är ju att autofokusen är i objectivet:/
köpte min för 3700 kr i mars tror jag men då var väska och minneskort med:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus