Bara nyfiken....
Här på foto.ifokus har jag noterat att många skriver under med
hälsningar, sitt namn osv… under ALLA sina inlägg. Något jag inte sett på andra forum.
Det är inga brev i den bemärkelsen som skickas, de brukar man skriva under. utan det är inlägg och då står det redan vem som skrivit det till vänster.
Jag har bara blivit så nyfiken varför ni skriver under varje inlägg.
(det tar dessutom massa extra utrymme mellan inläggen…. :-) )
Jag gör det för att poängtera att allt jag skriver skrivs med vänliga avsikter. Det är så lätt att missuppfatta vad som skrivs när man inte ser människan som skriver. Visst tar det en sekund extra men jag blir å andra sidan alltid vänligt bemött tillbaka.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag förväntar mig alltid att folk skriver snälla saker.
Br, då kommer du inte att råka ut för några överraskningar från mig. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

De hör väl till "god ton" att avsluta ett inlägg med vänliga hälsningar tycker jag
mvh/bjorsa
Jag tycker själv att det är roligare att svara på inlägg som är undertecknade med ett namn och trevlig hälsning.
Kram Hanna
Hanna
Jag gör det nog för att visa att jag står för det jag skriver.
/Emma
Jag ser det som normalt att låta folk veta vem jag är. Många av oss har signaturer som inte säger namnet. Det är ju trevligare att svara till tex. Hanna istället för Abico.
Eddie

Jag tycker det känns mer personligt med en hälsning. Och jag är väl en av dom få som skriver du till dig - jag tycker det känns väldigt gammalmodigt och nia till folk :)
Hälsningar
Robert
Jag tycker också att det är trevligt att skriva under med sitt namn. Inlägg utan underskrift eller en hälsning ser jag inte som lika seriösa som de med. Bara min åsikt.
Ha det bra alla ni som skrivit i den här strängen och ni som bara läser och all lycka och välgång i livet, puss och kram ;-)
Tom
Som jag skrev i första inlägget, och har nu studerat ett antal forum… det är inte så vanligt med att man kråkar under varje inlägg. Blir lite som i en diskussion avsluta varje del i debatten med att buga eller 'enligt min åsikt' 
Men iom att man redan skriver i sitt namn/alias och det redan står till vänster om texten, MED BILD på vissa så blir det lite kaka på kaka…
klart att det är upp till var och en, men jag har som sagt inte sett det på så många andra forum, därav att jag blev lite nyfiken.
/F - 

Mycket trevligare med en hälsning
mvh cecilia
#10: Det låter som ett bra sätt att skilja sig från andra forum på. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Så inlägg utan en massa underskrifter räknas inte som seriösa?Känns ju bra för oss som inte har lust att upprepa en underskrift i varje inlägg, särskilt om man skriver många. Om mina inlägg inte anses som seriösa så behöver jag ju inte slösa tid med att skriva dom. 

Namnbricka och med en signatur, det är väl gulligt av oss alla.
Kramar
Robert
Tycker det är sött att ni skriver under och Niklas, ja, jag har upplevt dig trevlig och artig och så, säkert mycket tack vare din hälsning. Din person är positiv för mig m a o. Jag är oftast för lat för att skriva under men hoppas ni tar mig och mina inlägg på allvar och att ni tycker att jag är rätt snäll ändå 
Mvh Johanna

Jag skriver under ibland och ibland inte. ärligt talat så skriver jag oftast under om jag som Sajtvärd måste påpeka något. och då med både namn och att jag är Sajtvärd eller Medarbetare.
Annars tror jag att jag helt klart måste uppfattas som både oseriös och otrevlig då jag sällan skriver under med namnet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hmm, Mvh Åsa ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Brukar vara så hehe.. Antar att folk bara vill vara trevliga.
Laters
Daniel