Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1617 ggr
Idrus
0

partybilder/photoshop

Hej!

Undrar hur man gör såhär som någon kallade partybilder i photoshop, någon som kan förklara eller länka någon sida där det står? :)

http://www.libastyle.com/images_products/MM-Grp-Det.jpg

Besök gärna min blogg.

Metinia
0

Det där är klassisk popkonst, en konstform som kom upp på 1900-talet. De tavlorna du visar tror jag är gjorda av Andy Warhol och jag tvivlar faktiskt på att han använda photoshop, Flört. (De klassas inte riktigt som "vanliga" partybilder utan är en konstform, mycket snygg konstform tycker jag.)

För att göra något liknande i photoshop skulle jag gissa på att du kan markera ett färg och hel enkelt fylla i hela med en och samma färg.

Inkanyezi
0

Andy Warhol gjorde de här bilderna i en tryckteknik, där den fotografiska bilden hade delats upp i ett antal bilder, var och en med ett snävt omfång av toner från den ursprungliga bilden som helt transparent, innan de olika tryckförlagorna gjordes. Jag tror att de gjordes i silkscreen, och att de senare offsettrycken är reproduktioner av de ursprungliga. Photoshop var väl inte ens uppfunnet då bilden kom till, men effekterna är ganska lätt att åstadkomma i bildbehandlingsprogram.

De fotografiska förlagorna gjordes med reprofilm som har mycket brant tonkurva, så att var och en av dukarna bara hade en liten begränsad del av tonomfånget i det ursprungliga fotografiet. Sedan trycktes med var och en av dukarna bara en enda färg, som mest kanske fem tryck över varandra med olika färg. Man kan göra samma sak i bildbehandlingsprogram genom att göra flera lager, som vart och ett representerar en färg. Så kan man så klart mycket lätt byta ut färgen i lagren för att få en annan bild.