partybilder/photoshop
Hej!
Undrar hur man gör såhär som någon kallade partybilder i photoshop, någon som kan förklara eller länka någon sida där det står? :)
Besök gärna min blogg.
Det där är klassisk popkonst, en konstform som kom upp på 1900-talet. De tavlorna du visar tror jag är gjorda av Andy Warhol och jag tvivlar faktiskt på att han använda photoshop,
. (De klassas inte riktigt som "vanliga" partybilder utan är en konstform, mycket snygg konstform tycker jag.)
För att göra något liknande i photoshop skulle jag gissa på att du kan markera ett färg och hel enkelt fylla i hela med en och samma färg.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Andy Warhol gjorde de här bilderna i en tryckteknik, där den fotografiska bilden hade delats upp i ett antal bilder, var och en med ett snävt omfång av toner från den ursprungliga bilden som helt transparent, innan de olika tryckförlagorna gjordes. Jag tror att de gjordes i silkscreen, och att de senare offsettrycken är reproduktioner av de ursprungliga. Photoshop var väl inte ens uppfunnet då bilden kom till, men effekterna är ganska lätt att åstadkomma i bildbehandlingsprogram.
De fotografiska förlagorna gjordes med reprofilm som har mycket brant tonkurva, så att var och en av dukarna bara hade en liten begränsad del av tonomfånget i det ursprungliga fotografiet. Sedan trycktes med var och en av dukarna bara en enda färg, som mest kanske fem tryck över varandra med olika färg. Man kan göra samma sak i bildbehandlingsprogram genom att göra flera lager, som vart och ett representerar en färg. Så kan man så klart mycket lätt byta ut färgen i lagren för att få en annan bild.
En del tips på Popart-bilder med hjälp av bildredigeringsprogram - typ Ps etc:
"Andy Warhol Pop Art Silkscreen Effect"
Inspiration: Cool Kitsch, Pop Art, and Superflat
Pop Art Inspired by Lichtenstein
20 Insane Comic-book Style Photoshop Effects
This tute will show you how to create an Andy Warhol style screen print from a photo.
How to make your own vector portraits.
Så kanske de ger en del inspiration?
/L