Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 661 ggr
AktieTrader
0

Oktoberspår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Barfotaspår på stranden från idag. Ganska ovanligt i mitten av oktober.

CBA
0

Nån som absolut inte vill släppa taget om sommaren kanske ;o)

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Robert
0

Snyggt utnyttjat av sidoljus, det blev fina former. Det blir fina bilder av spår.

Hälsningar

Robert

AktieTrader
0

Jag satte ihop några bilder som jag tänkte framkalla till 20x30.
Själva utseendet på bilderna gjorde jag i Picasa, först sepiatonade och sedan warmify. På så sätt fick jag samma färgton på alla bilderna.

Robert
0

Mycket elegant #3!

Bilden längst ned till höger har inte samma ton som de övriga bildern vad jag kan se. Jag funderade även på bilden med snäckorna, de kunde ligga i mitten över de andra fyra och vänd 90 grader, och där snäckorna ligger ha en till sandbild. Vidare tror jag att en svart botten skulle passa bättre här. ---Lite tankar bara!

Hälsningar

Robert

AktieTrader
0

Det har du rätt i att den inte har samma ton, jag har missat att sepiatona den. Då är det skönt att jobba med lager, bara byta ut lagret till rätt bild.

Ja jag ska göra några olika versioner, med och utan ramlinje och kanske en annan bakrund.

tillalex
0

#3 Snyggt, AT!

AktieTrader
0

Nu har jag rättat till missen. Jag hämtade även en färg från "hjärta-bilden" och la över fotbilden med linjärsfterbehandling som lagerblandning. Som jag ser det nu så matchar färgerna diagonalt på båda hållen.

Jag tänkte montera bilden på en styv cellplastskiva. Och ställa på ett ministafli När man har några förstoringar monterade på skivor så kan man ju ha en tavellist och byta bilder lite efter humör.

Robert
0

Snyggt jobbat, härlig ljus på alla bilder och fint mönster på den övre till höger.

Snyggt jobbat!

Robert

AktieTrader
0

Det är bara en liten sak jag inte är nöjd med, men det tänker man nog inte på om man inte vet det. Ljuset kommer från höger på alla bilder utom hjärtanbilden. Iofs skulle man kunna spegelvända den delbilden. Vad tycker du?

Robert
0

Jag tittade på det förut, men skuggorna stör inte. Du får gärna lägga upp en variant med spegelvänd bild.

Robert

AktieTrader
0

Här är båda varianterna.

antibody
0

Första alternativet helt OK. Fina bilder!

Pia
0

Verkligen vackra bildkompositioner, aktietrader! man blir harmonisk:)

Robert
0

#11, den första, den till vänster, känns bäst, bilderna håller ihop bättre.

Robert

AktieTrader
0

Jag beställde bilden i 20x30 och den kom i veckan. Jag monterade den på vit cellplastskiva (som vit hårt liggunderlag) och det blev riktigt bra. Kanske var storleken för liten, jag ska nog beställa den i 30x40 när jag ser ett billigt erbjudande.