Kritik - kryp i tulpaner

undrar värkligen vad är det för objektiv du lånade från din pappa … att du kan komma så nära och fota ? …
gillar bild nr4 .. du kommer att bli en bra fotograf när du bli stor !
#4 Jag vet att det är en digetal kamera en Canon IXUS 800 IS. Mer vet jag inte.
Jag gilla nog också bäst om nr 4. Tack så mycket :)
OJ! Jag gillar verkligen hur du komponerat bilderna, speciellt för att vara så ung! Och det säger jag mest för att det tar tid att träna upp ögat till att se hur bilden kan komponeras på bäst sätt… Normalt sett brukar jag dra lite kritik om varje bild, men här känner jag att bilderna i sig är så lika varandra att de kan få en samlad kritik. Jag gillar som sagt hur du komponerat bilderna, på de här verkar det som att du har ett öga för det. Något jag saknar är dels lite mer ljus, jag tror att en skrivbordslampa eller mindre molnighet(om det nu var ute?) hade gett ett mer spännande ljus i bilden. Möjligen att ändrat om inställningarna lite (om möjligt) så bilden blivit ljusare. Saknar också lite variation mellan bilderna, och att bilden har ett budskap. Testa lite fler vinklar, testa underifrån, ovanifrån, testa att backa lite och kanske få med mer av blomman och bakgrunden… testa att lägga på lite eget ljus med hjälp av t.ex. en skrivbordslampa för att göra bilden lite mer spännande.

Du är jätteduktig! Riktigt fina bilder med klara färger och bra skärpa! :)

men en sak ska du börja lära dig … det är att när du lägger upp bilderna på nättet , laddar inte upp orginal bilderna , minska ner de eller ger en vattenstämpel på de … :)
#6 Okej, jag ska tänka på det :) Men jag var utomhus ock fotade bilderna :/ :)
#7 tavk så mycket :)
#8 Okej, ska tänka på det till nästa gång :)
Inga fler kommentarer? 
#13 Tack så mycket :)