Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 316 ggr
Citron
0

Sista höstbilderna.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu lär väl snön falla när som helst. Därför förklarar jag dessa minna sista höst-bilder innan den riktiga vintern träder fram. :-)

Citron
0

Bilderna föreställer min lilla kusin Mira.

Citron
0

Vi åkte ut till torshälla för att ta bilderna. Du vet kanske vart det ligger? Ett väldigt fint ställe är det iaf. :-)

MVH
- Jim Johansson

AktieTrader
0

Du har en härlig stil på dina bilder. Tillbakadragna färger. Snyggt!

Robert
0

Jim fina bilder du visar upp. Det är som ständiga uppdateringar på dina modeller. Jag tycker verkligen att du arbetar på bra och du har bra koll på barnobjekt.

I bild#1 har du kommit in för nära och det har blivit en förvrängning på näsan. Näsan blir för stor och det ser inte bra ut. Ta några steg bakåt och du slipper den stora näsan. Om nu modellen har en så stor näsa som du visar upp i bild så tror jag att en högre kameravinkel hade lönat sig.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Verkligen fina bilder.

Om du gör som Robert säger, och tar några steg tillbaka, kan du använda zoom ifall du ändå vill hamna nära. Då slipper du en del av förvrängningen. Du får större skärpedjup också så du får göra en avvägning av vad du vill ha.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Mycket fina! Vilken skärpa! Och på precis det stället man vill ha den. Din moster/faster måste ha blivit riktigt nöjd!

Mvh // Johan

Citron
0

Tack allihopp. Jag ska ut nästa vecka med henne igen och fotografera. Ska skriva upp era råd på en lapp och ha med mig så jag kommer ihåg vad jag ska göra. :-)

#6 johan - Hon blev mycket nöjd. Hon sa: - "Jag är kär" till bilderna. Funderar på om man skulle beställa en förstoring på någon utav bilderna och ge henne i jul-klapp.

MVH
- Jim Johansson

johan
0

Det är alltid lite extra pirrigt när man gör "fotojobb" åt någon man känner. Fotade min systers kompis fyra barn och som tur var blev det bra. Hon är också jättenöjd.

Mvh // Johan

Robert
0

Jim, jag tycker verkligen att du ska göra en förstoring på någon bild som hon tyckte om. Lägg bilden sedan i en fin träram och du har den bästa julklappen till jul.

#8, tjusigt, en undrande tjej i bild. Fint att ha utrymme framför henne. Jag funderade ett kort ögonblick om det hade blivit bättre om du hade vridit kameran för att få halvkropp istället, så man såg hela armen. Grejer som jag tycker man tänker på först efter att bilden är tagen. Det går undan med barn.

Hälsningar

Robert

johan
0

#9: Det är möjligt att halvkropp blivit bättre, men samtidigt så är det hennes ögon och den eftertänkasamma minen som jag tycker är viktigast i bilden och jag undrar om man kanske inte hade tappat fokus på det lite om man haft med mer kropp. Vad tror ni?

Mvh // Johan