Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 1468 ggr
eighteenlives
0

Retuschutmaning #8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en utmaning där arrangören laddar upp en bild som ni medlemmar sedan ska redigera så fint ni kan. Efter en vecka väljs en första, andra, och tredjeplacering ut och skrivs i forumet. Vinnaren får ansvara över nästa utmaning och där utse vinnaren.

REGLER ¤ Originalfotot som arrangören laddar upp ska förminskas ner till max 1600x1600px, för bästa kvalitet. ¤ Det får inte vara redigerat på något sätt, utan ska vara helt i original.
¤ Personen som väljer bild utser "vinnaren" samt andra och tredje placeringarna, och den som kommer på första platsen väljer bilden för nästa omgång.
¤ Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".
¤ Den som håller i utmaningen får gärna motivera sitt 1a, 2a och 3e val!
¤ Ni får ladda upp bidrag tills den till kl 18.00 på kvällen då tävlingen avslutas. (6:e april)
¤ Kom ihåg att klicka på "Visa i nytt fönster (full storlek)" i vänstra hörnet när ni öppnat den bifogade bilden. I popup-rutan är fotots kvalité försämrat.
Lycka till!

JTphoto
0

Lekte lite med bilden och provade något nytt. Den var GRYMT fin som den var så det var svårt att redigera den men prova som sagt något nytt

P.S Kvalitén blir ju sådär när man laddar upp den XD D.S

MVH Julia Tingström - www.juliatingstrom.fotoexpress.se

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Astro-Chicken
0

Okej jag gick in för att fixa lite med vädret och få en liten mera omulen känsla. så här blev det!Glad

LeoL
0

ok …. detta är mitt … :)

Agda
0

Nu har jag lekt och prövat mig fram, detta är mitt bidragGlad

werner
0

En överdrivet retuscherad bild från mig ^^

BrightGloria
0

#5 Underbart snygg!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

werner
0

#6 tack men överdrivet retuscherad, kanske lite väl mycket :P

eighteenlives
0

Fina retuscheringar! Det är kul att se sin bild redigerade på så många olika sätt! =)

werner
0

Gillade #3 gav en skisstecknar känsla

Wendlas
0

Ett gammalt vykort från mig.

Astro-Chicken
0

#10 Ohh, Sweeet! impadGlad

Wendlas
0

Tack! Fick faktiskt lite inspiration av ditt bidrag #2. Det gav lite känsla av ett gammalt handkolorerat vykort.

Astro-Chicken
0

#12 Illa, jag faller på eget grepp. Inspirerar mina med tävlande.. ack ack.. Flört

Buuc
0

Neej, nu är jag arg. Jag som har värsta idén till denna bild och inget av mina bildredigeringsprogram funkar! :'(

Astro-Chicken
0

14# Sådant suger.. Du kan inte ladda ner GIMP lite snabbt då?Flört Eller är det de som det är strul med??

Anmaja
0

Mitt bidrag efter lek i PS. Tungan ute

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

ladyley
0

Måste bara fråga fast frågan kanske inte borde vara här. Hur får du in bilden under själva inlägget?

eighteenlives
0

Det är bara plusmedlemmar som kan göra det… Jag har också undrat det länge, men såg det för nån dag sen i beskrivningen av plusmedlemskap. =)

Lynxx
0

Ett litet bidrag utom tävlan - typ handcolorering. Schnabbt & schlarvigt, men….

/L

Anmaja
0

# 17
Jag kopierar in den genom verktyget för detta och drar ner den så att den inte fyller upp hela skärmen.

# 18
Jag är inte plusmedlem än, men funderar på att bli det. Tungan ute

/Nalle Puh

eighteenlives
0

#20 Oj, det visste jag inte att man kunde göra… Skrattande

Ska testa det nästa gång.

1 dag kar innan tävlingen avgörs nu!

ladyley
0

Glad Ok, tack för ditt svar  men jag fattar inte seg som jag är. Kopierar in det genom verktyget?

Anmaja
0

# 22 - Du högerklickar här i fältet när Du skriver och väljer Infoga/redigera bild. Klistrar in bildens URL och gör den ca 400 bred för att den inte ska bli för stor.

/Nalle Puh

ladyley
0

Här kommer mitt bidrag Skrattande

ladyley
0

Oj, nu gjorde jag nåt fel igen , ser ju ut som en vit bild bara, suck

ladyley
0

Här kommer mitt bidrag Skrattande

Kattjazz
0

En solig vinterdag…

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

Odette
0

#5 wow! jag tänker inte ens försöka ta mig an denna utmaning, tävlingen är redan avgjord enligt mig! Inte alls överdrivet,, den är helt sagolik denna bild! Älskar månen, djupet, ljuset, den underbart mjuka fina snön,, ja ALLT! Great!!

(det kansek är dig man ska anlita när man vill ha bilder fixade hehe)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

werner
0

#28 vet direkt inte vad jag ska svara men har förut åtagigt mig småfix åt folk som vill ha lite redigering så är öppen för det ^^ Men att försöka trots loppet känns dött ger iallafall bra träning (brukar oftast göra sämre än andra i min syn)

Theres
0

Här är min =)

golf.ifokus.se

werner
0

#30 sicken go :D själv har jag inte lyckats ta några illervinter bilder av värde :/

Wendlas
0

#27 Jäkligt fräck idé! Och bra genomförd dessutom.

Buuc
0

#15 Jo, Gimp har jag. Det var nåt fel på det men nu funkar det igen, typiskt. :P

Odette
0

#29 hehe, du kan va lugn, jag ska inte pracka på dig nå bildfix arbete, däremot blev jag inspirerad till att sätta mig å leka lite med mina egna bilder.. synd bara man inte har så bra kunskaper vad gäller bildretuchering *lol* Å näe,, sådär ska man inte tänka ,att andra gör det bättre, använd det till att inspirera dig själv ist å gör det till en utmaning till dig själv.. du kan! jag ser ju det- and i love the pic!! *så, nu har jag cred'at klart tro jag)

*keep up the good work folks!*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Anmaja
0

Hoppsan! Nu har jag blivit plusmedlem och då har min bild lagt sig automatsikt i efterhand - därför har jag nu två bilder i samma inlägg… Obestämd Förvånad

/Nalle Puh

Kingtatr
0

Här kommer ytterliggare ett bidragGlad

BrightGloria
0

#36 Den här tävlingen är redan avgjord tyvärr.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

eighteenlives
0

Tyvärr är den här tävlingen avklarad för länge sedan. Roligt att se ditt fina bidrag ändå förstås. =)