Barnfoto på Internet
Vill bara att alla ska vara medvetna om, att bilder på barn lätt kommer i orätta händer när de läggs ut på nätet. Inte ens på våra egna hemsidor är bilderna säkra. Tänk på detta när vi visar andras barn. Har ni tillåtelse av föräldrarna att visa deras barn på nätet?
Vi måste vara rädda om våra barn!!!!!!

Ja, det är viktigt både egna och andras barn är dom lite större kan "kompisar" leka ganska bra med PS
Jag tänkte på det de sa i radio igår om en pedofilhärva. De letar barn på nätet och tar huvudet och klistrar in i hemska sammanhang. Många är redan drabbade, och har ett foto kommit ut så finns det ingen återvändo!

Varför finnns det så mycket sjukt i denna världen?

Jag säger som en kompis brukar säga i sådana här sammanhang.
"Det finns idioter till allt".
Och "den sista idioten är inte född"
Känner att man kan inte leva i rädsla för allt hela tiden.
de kan lika gärna klippa in bilder på mig, vilket en kompis har gjort, och det blev iofs ett roligt resultat…
Jag tar ett stycke från ditt inlägg, "Vi måste vara rädda om våra barn". Jag håller med om det men jag tror att det stora problemet är dom vuxnas rädsla och ovilja att göra något åt problemet. Vi skall inte sluta med att lägga ut bilder på våra och andras barn. Vad vi skall göra är att sätta fast pedofilerna och sedan låsa in dom på livstid. Vi vet idag att du har väldigt liten chans att ändra på en pedofil så vi måste låsa in dom för att skydda resten av oss.
Jag blir lika förbannad när tjejer får rådet att inte gå ut på kvällar pga våldtäckts risk. Varför inte vända på det och sätta dit skiten som gör det ordentligt. 1-3 års fängelse är löjligt och fungerar ju inte eftersom våldtäckterna ökar. 10-15 år minimum så får vi i varje fall bort skiten från gatorna.
Eddie
Här är adressen ni använder när ni skall anmäla misstänkta pedofiler via nätet.
mvh Martin
#7 som tillägg är det ju en oerhört liten procent av anmälda våldtäkter som leder till åtal. Vansinnigt! Och när barn utnyttjas är straffet alldeles på tok för lågt.
#9 Håller med - samtidigt är det ett mycket svårt brott att utreda om det inte anmäls direkt och man kan göra undersökning för att säkra bevis. Samtidigt som det är ett av de absolut värsta brotten man kan utsätta någon för, så är det minst lika illa om man skulle döma alla som blir anmälda, för det är inte speciellt ovanligt med falska anmälningar (som ju dessutom förstör för de stackarna som råkar illa ut).
mvh Martin

Möjligheter till att manipulera bilder har alltid funnits. Det går ju att sitta och klippa ur bilder från olika tidningar och sedan sätta ihop dom hur man vill har varit möjligt länge. Att få ut information och sprida den är enklare idag än vad det har varit tidigare.
Sprida information är inte heller något nytt, med internet går det väldigt snabbt. I Finland utnyttjas mediat internet effektivt till att sätta dit pedofiler. Finland har världsrekord på att rapportera pedofiler, och anmälningar görs mestadels via internet.
Hälsningar
Robert
#11 låter bra, hoppas Finland delar med sig av de kunskaperna så andra länder blir lika duktiga!

Vad jag vet så håller man på att utveckla ett system som internetleverantörer ska använda som automatiskt ska kunna känna igen sådant material när någon surfar eller utbyter filer.