Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1162 ggr
sandmark
0

Logotype

Tänkte göra en snygg logotype i Adobe, men vet inte riktigt hur jag ska få det så snyggt som möjligt.

Det är ett namn som ska användas i fiskesammanhang, och det vore fräckt med lite snygga bilder som liksom flyter ihop med texten på något vis. Hur gör jag, hur jobbar jag fram detta ? Några tips ?

Lillfrann
0

Hej Sandmark.

Jag har jobbat en del med att göra logotyper i photoshop, men detta kräver också att man vet ifrån vilket mönster man ska göra det ifrån. Ska den vara exklusiv eller kanske lite mer fräsig?

Laters

Daniel

sandmark
0

exklusivt är väl mer det jag tänker på. Vet liksom inte hur jag ska börja, vad jag ska tänka på osv.

pekwall
0

Lillfrann skulle du inte kunna knåpa ihop en liten guide i hur man gör för att göra grafik i photoshop??
Tror att jättemånga (däribland jag) skulle uppskatta det.

// Pontus

[mingdie]
0

Det bästa är att först sitta ner med papper, penna och ett glas vin. Spåna runt namnet och området som är fiske. När du sen har några grund förslag kan du gå vidare i photoshop.

Eddie

Rosenhill
0

#4 Då är det kört för min del, jag dricker inte vin eller räcker det att ha glaset bredvid sig?Flört

mvh cecilia

sandmark
0

Ja en logotyp gör sig inte så lätt…sliter mitt gråa (nja, 25 år gammal) hår…

Får kolla runt lite på nätet om praktiska tips hur man går tillväga.

precis
0

och ett till tips är att forska runt hos konkurrenterna internationellt o plocka hem massa logos o lägg upp på en A4 så du ser ungefär hur kunder och branschen förväntar sig att ett företag ska profilera sig. Kopiera inte! men ta gärna influenser från olika håll!

Jag har aldrig gjort nån logotype i Photoshop, men däremot "några hundra" i Illustrator, som väl ingår i Adobe Creative Suite?

När du börjar få ihop nåt som du tror ser bra ut, skissa på varianter och skriv ut i olika storlekar så du kan se om den funkar/läsbar både nära o på håll. och vänd gärna upp o ner på den också för att se ev. missar i linjer, luft o spärrning mellan ord, bokstäver, detaljer…