Canon & Nikon
Hej Hej!
Jag ska snart köpa en ny kamera, och jag har tittat på två olika modeller.
**Canon EOS 350D
Nikon 50D
**Vet ni om det är bra kameror för mig som är hobbyfotograf, fotograferar mest djur (häst,hund&kanin), natur bilder. Jag tar ofta kort på hästar som hoppar, eller är i rörelse så jag behöver en kamera som är snabb och kan ta sportbilder.
Har ni några andra förslag på kameror?
Mvh Erica
Jag skulle nog lägga till några hundra och köpa canon EOS 400D. Det är en uppgradering av 350D som jag har haft tidigare och var mycket nöjd med.
Vänliga hälsningar
Niklas
Ok! Tack så mycket. Jag läser just nu på canons hemsida om den, den verkar super! Är det någonting du har saknat med den? (:
Mvh Erica
Är jättenöjd med min nikon D50 :)

Om man inte måste köpa sin kamera NU. Så kan det vara värt att vänta. Nu när Nikon släpper sin D40 så kan priset på Canon EOS 400D sjunka litet
Jupp, jag ska få en kamera av pappa ifall jag klarar skolterminen.. Ibland kan mutning hjälpa XD
Jag är ju mest inne på en Canon, sen får vi ju se om det blir en 350D eller en 400D (;
Tack så mycket för all hjälp! Mvh Erica
Har du bytt upp dig till 400D Niklas? Vad fick du lägga emellan?
Funderar på att kontakta fotobutiken i byn som sålde 350D till mig bara ett par månader innan 400D kom. Det borde de väl vetat om tycker man. Hade ju varit sportsligt att informera mig om det då.
//CarlS

Niklas köpte inte 400D han köpte väl en värre kamera har jag för mig…
Han köpte en Canon 30D .
Jag är inte ett dugg avis…men jag är nöjd med min EOS 350D så smingom får man väl byta upp sig..men den kommer nog räcka länge
Erica. Jag tror att du skall ta en titt på vilka objektiv du kan få som passar till det du vill göra. Båda kamerorna kommer att fungera bra till det du skall göra men du behöver bra zoom objektiv som är ljuskänsligt så att du kan använda en snabb slutartid. Oftas glöms objektiven fast det är det viktigaste.
Eddie
#6, 7: Ja, jag bytte till 30D i stället. Den är jag verkligen nöjd med (också).
Vänliga hälsningar
Niklas
EOS 400 D bli nog bättre. Det bästa är att du försök att ta kamera i handen för att se hur dina händer hanterar alla knappar. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha en Nikon, passar inte mina händer. Canon är mycket bättre för mig…..smaksak.
Lycka till
Cornelia
#7,10
Det var ju ialla fall en Canon! :)
//CarlS
Förlåt mig men jag tycker att ni Canon och Nikon ägare kan ge Talismana lite mer kött på bena när det gäller att välja kameran. Inte för att vara dum men "Är jättenöjd med min Nikon D50" eller "EOS 400D blir nog bättre" ger ingen som helst hjälp. Om jag letade kamera skulle jag undra varför är du jättenöjd eller varför blir den bättre.
Niklas svar med att lägga till lite för att få 400D är ett bra råd men Niklas, varför är 400D bättre.
Eddie
#13, Det finns tillräckligt med "kött på benen" i de länkar jag hänvisar till i #9 för att Erica, #0, skall kunna få en bild av vad respektive ägare tycker om sin kamera samt att det kompletteras en hel del i denna sträng. I #9 finns 155 st recensioner om Canon 350D och 76 st om Nikon D50.
Jag hoppas att du får svar på dina funderingar Erica.
//Stefan
#13: Okej!
* Canon EOS 400D har större display, vilket du uppskattar när du tittar på dina bilder innan du har kommit hem till datorn.
* Den har automatisk sensorrengöring som med flera olika metoder minskar risken för fläckar på bilderna.
* Den har 10 megapixlar.
Inget av detta har 350D.
Vänliga hälsningar
Niklas
Hittade en sida med grymt bra test/info om bla EOS 400D.
http://www.e-fotografija.com/artman/publish/article_1208.shtml
Hälsningar Mattias