Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 779 ggr
zatanica
0

Olymus e 510

hur mycket tror ni att man kan få för en Olympus E 510 med tillhörande väska och 4 gb minneskort ( extreme 4 sandisk)

Den är såklart i bra skick med handbok, laddare osv.

Inkanyezi
0

Generellt för begagnat gäller att om det är en aktuell modell, så handlar det om ett lägre pris än aktuellt nypris. Om den inte finns ny längre så får man ta en jämförbar modell och sätta priset en bra bit lägre, säg mer än hälften, man inte så mycket mer, kanske 60%.

Och sen blir det ju lite knepigare att bestämma sig för vad som är jämförbart…

Är en Nikon D40 jämförbar? Den kan man få för under 3000:- Är det rimligt att försöka få ut ett högre pris än för en ny Nikon D40 med garanti? Kan man hitta personen som är villig att betala så mycket ens?

Ungefär där tror jag att man hamnar; kameran har sålts ny för priser mellan ungefär 4000:- och 6000:- Redan det är ju ett ganska stort prisspann. Jag tror att det är rimligt att försöka få ut upp till 3000:- men knappast mer, och jag tror att det inte är helt lätt att hitta en köpare även i den prisregionen. Det ska vara någon som har bestämt sig för en sån kamera och ser det som ett klipp.

Kristall
0

Cirka 5000 kronor har jag sett att man säljer E-510 för, då med objektiv och diverse tillbehör. Men det kan ju såklart variera…

Ett tips är att googla och se vad andra tar för kameran. Glad

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)