Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 3703 ggr
pellepiano
0

KnockOut Greg - Båtbyggare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han heter Greger egentligen, men under sin karriär som första klassens bluesmunspelare hette han just KnockOut Greg.

Numer har han bytt munspelet mot märkligahyvlar och annat för att bygga båtar. Jag håller på med en hemsida för den delen av hans verksamhet och var ute i Pampas Marina och tog lite bilder, bland annat denna då. Taget med en Vivitar285 blixt.

Lyssna på Greger lysande munspel. HÄR

BrightGloria
0

Skitsnygg bild! Vilka klara och underbara färger! Underbar bild!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Inkanyezi
0

Jag tycker att du har väldigt fin balans mellan blixtljuset på Greg och det naturliga ljuset, både styrka och färg. Ett fint exempel också på att man inte måste ha kort skärpedjup på ett porträtt; bakgrunden berättar någonting också. Du brukar ju göra kanonfina bilder och jag brukar inte säga så mycket, men nån gång måste jag väl ge dig ett erkännande. I sån här mer eller mindre gråvädersbelysning är en blixt och en softbox fina verktyg för en kreativ fotograf. Snyggt!

pellepiano
0

Tack, önskar bara att det varit lite mera träbåtar istället för all plast, då det är sånt han jobba med.

Astro-Chicken
0

Jag diggar den skarp! Snygg bild. Glad Men som sagt det hadde vart fint med träbåtar… man kan inte få allt man vill ha.Flört