Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 510 ggr
Robert
0

Pressfotografen drar till Budapest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag laddat batterier, packat ryggsäcken, laddat Epson P-2000 med filmer från kursen och gjort iordning mitt presskort.

I morgon bär det iväg till Budapest för några dagar. Nu ska det bli kul och se om det går och ta några fina bilder i den staden. Det finns några härliga broar och delen Buda ska vara vackert upplyst om kvällarna.

Kanske jag även får nytta utav presskortet, se bifogat Oskyldig.

Fotohälsningar

Robert

AktieTrader
0

Glöm inte ta panoramabilder. Ha det så kul

antibody
0

Ha en trevlig tripp. Har varit själv där för länge, länge sedan under mycket povra omständigheter. Har för mig att jag åkte dit med orientexpressen men kanske missminner mig.

Citron
0

Grattis Robert och lycka till på resan. Vi kommer sakna dig här de dagarna du är borta.

MVH
- Jim Johansson

Robert
0

Nu är vi tillbaka efter 4 intensiva dagar i Budapest och hunnit med att avverka 1.026 bilder.

Det första jag gjorde när vi kom ned var att visa upp presskortet vid incheckningen och berättade att jag kommer att försöka få med ett bildreportage i en svensk fotosajt, resor.ifokus samt till New York World Magazine. Det resulterade i att vi fick rummet uppgraderat.

Senare under torsdagen gick vi på en fotouppställning och där hade fotojournalister fritt inträde, och kortet kom till användning en gång till.

Hälsningar

Robert

Staffan
0

Skoj! Jag ser fram emot att få se bilder därifrån, de första jag sett redan nu är verkligen kanonfina!

// staffan

Robert
0

Tack Staffan!

Jag kollar igenom bilderna för tillfället och redigerar en och annan som jag tycker är för stunden bra. Nu ska jag först smälta de bilder jag har tagit och kommande dagar här framöver så ska jag välja de som jag tycker blev bäst.

Nu ska jag återhämta mig från resan och andas ut efter att nästan ha hasat ned i floden Donau igår.

Hälsningar

Robert

Robert
0

#4, anledning till varför det blev så pass många bilder är för att jag tog bild på samma motiv men med olika bländare, provade också olika vinklar.

Här i bifogat försök till ett vykort.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Otroligt, över 300 som har tittat på bilden i #6, men bara ett par som har kommenterat den på Fotosidan.

Hur ska man tolka det?

Robert

Citron
0

Robert.

Det är ju en mycket spänande och ovanlig bild. Tror man blir osäker på om hur man ska förklara sig att man tycker om den. Det kan ju också vara svårt att hitta "fel" i någonting nytt man aldrig tidigare skådat. Jag ser det mer som ett konstverk än ett fotografi. Men även jag har svårt att hitta på någonting att skriva om den.

MVH
- Jim Johansson

Robert
0

Jim, tack för de vänliga orden. Nu har jag tagit bort bilden så jag behöver inte bekymra mig om varför den inte kommenteras.

Hälsningar och tack för omtanken!

Robert