Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 975 ggr
Kiara
0

Häst bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Robert har du varit i stallet än och fotat hästar? Jag vill se någon bildSkrattande

Robert
0

Det kommer! Nu har jag min kamera fortfarande på service Gråter.

Min fru som behärskar språket har ringt varje dag den här veckan utan något resultat. Tråkiga är om jag inte får kameran snart så missar jag ett bröllop nästa helg. Det vore för j**ligt.

Kameran lämnade jag in i måndags förra veckan och det har nu gått 10 arbetsdagar och de har inte ens kommit i gång med kameran hos Canon. Väldigt tråkigt.

Hälsningar

Robert

Kiara
0

Nej, vad tråkigt utan kamera, kan du inte låna någons kamera till bröllopet så det åtminstone blir några bilder om än med en sämre kamera.

Faxlin
0

Låter som dålig service att de inte ens börjat med kameran än trots att det gått tio dagar.
Hoppas det löser sig för dig.
Mvh åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Martin
0

Inget stall, men ett hästhägn jag ofta kör förbi när jag skall ut i skogen. Har ofta tänkt att en solnedgång med hästarna på kullens höjdpunkt skulle bli en underbar bild, men har aldrig fått tillfälle att se det eller stanna till då (för det är en svår väg att stanna på, och man vill ju inte gärna riskera att bli påkörd…).

Här några bilder från dagen. Svårt ljus, använde ISO400 och har därför också kört bilderna i noiseware, sedan lite levels.

Skulle väl egentligen tagit två olika foton, och exponerat olika för att sedan lägga ihop dem med rätt exponerad hage+häst respektive himmel. Ville med detta fotot främst framhävda konturerna av hästarna, mot en mäktig himmel.

mvh Martin

Martin
0

Himlen i det närmsta helt utfrätt :o(

mvh Martin

Martin
0

Och här blev himlen helt bortfrätt…

mvh Martin

Martin
0

Så här ser det ut på lite håll, fin mölla intill också.

mvh Martin

Robert
0

#5, 6, 7 - bilderna känns lite tråkiga. Det hade hjälpt om någon häst hade tittat upp, kanske gjort bilderna till siluetter istället, ökat kontrasterna.

Hoppas det hjälper!

Robert