Julskyltningssöndag
Den börjar ju faktiskt att närma sig.
Jag har några kompisar som ska sitta i skyltfönstret hos en annan kompis som har en sportaffär. Då tänkte jag passa på att ta lite bilder och dokumentera det hela.
Jag är ingen erfaren fotograf och behöver därför er hjälp med lite tips och råd för att undvika de värsta misstagen vid fotografering av skyltfönster.
Gärna även några tips om att fotografera i folkmassa, kvällstid under en julbassar utomhus.
Tack på förhand
MrHell
Problemet du har är ljuset. Det fungerar dåligt med blixt när du har med glas rutor att göra. Du skriver inte vad för utrustning du har men ett ljusstarkt objektiv är en bra start.
Jag skulle också försöka ta foton där både dina kompisar och dom som tittar är med. Kan vara kul med reaktioner från tittarna.
Eddie

Jag som har Nikon D200 skulle ställa upp ett par blixtar (SB-800) innanför fönstret och styra dem trådlöst utifrån. Då slipper man de blänk och reflexer man får om man har med sig blixtarna utanför.
Du skriver som sagt inte vad du har för utrustning man jag utgår från att även andra märken har trådlösa blixtalternativ 
Klart jag måste uppge vilken utrustning jag ska använda
.
Det blir:
Canon EOS 30D
Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM
Canon Speedlite 580EX + Omnibounce

Tänk på att ljus studsar i samma vinkel som det kom emot det reflekterande materialet (begripligt?). Står du rakt framför en spegel så studsar blixtljuset tillbaks mot dig, står du i vinkel mot spegeln så studsar blixtljuset ut ur bild, samma är det för fönster.
Hälsningar
Robert
Tackar för era svar och tips.
Jag har ju någon vecka på mig att träna så det är bara att ge sig ut när vädret blir lite bättre.

#5, mulet är bäst, då slipper du ju reflektioner från solen.
Hälsningar
Robert