Foto iFokus

Foto

Etikett: landskap-och-natur-ej-kritik
Läst 524 ggr
johan
0

Nu har isen lagt sig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har isen lagt sig på småsjöarna i Stockholm. Och det snöar och är vitt på marken!

Härligt. Hoppas snön ligger kvar i morgon så man får gå ut med kameran när det fortfarande är ljust. Här är en bild från i eftermiddags vid Dammtorpssjön.

Mvh // Johan

Niklas
0

Fin bild. Blev den så eller har du justerat något efteråt?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Den blev ungefär så där. Den blev egentligen lite blåare så jag har försökt få in lite mer rött och gult i bilden.

Mvh // Johan

Robert
0

Johan, fina fäger i bild. När isen håller så har jag ett förslag på en del av bild som känns mer intressant. Förslag bifogat!

Hälsningar

Robert

Norrskenet
0

Jag tycker att det mörka i förgrunden plus gräset och kvisten ger en mer djupverkan i bilden. Den blir lite platt om man beskär den. Här har jag en liknande bild tagen förra året då isen började att lägga sig.

ERIR
0

Nu blev man sugen på att ta isbilder där himlen speglar sig i isen!

bjorsa
0

Erir isbilder vill vi ha men ha isdubbar med dig för nu är den så där förädisk säger bara brak så ligger man där i spat kallt som bara f…Glad

mvh/bjorsa

ERIR
0

bjorsa, menar du en sån här is? ;-) Farligt vid iskanten och det strömmande vattnet!

bjorsa
0

Precis sån Erir,

Är de dalälven ?

mvh/bjorsa

Robert
0

Vi har inga sjöar i närheten men jag hittade några vattenpussar där isen hade lagt sig. Bild tagen nu på eftermiddagen.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Innan jag tog bilden här ovan så hittade jag dom här uttorkade växterna, bakom en dimma som håller på att lägga sig.

Robert

tillalex
0

Här har isen precis lagt sig.

Uppe på Bohus fästning finns en damm. Långt över älven nedanför. Den fylls inte med regnvatten utan underifrån av en källa i berget. Därför hade de alltid färskt vatten i uppe i fästningen.

21 bilder sammanfogade i Autostich. Det är inget hörn jag står i utan mitt på murens långsida. Fars Hatt tronar i bakgrunden. Synd att det inte blev lite mer himmel.

AktieTrader
0

Snyggt alex, visst är det kul med panorama. Det ger roliga möjligheter.

tillalex
0

Görkul!

Gäller bara att komma ihåg det när man står framför ett lämpligt motiv. :-)

ERIR
0

tillalex, jag har undrat vad stich betyder. Det här var fint, måste prova.